No Risk, No Fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janneke opstal - WaarBenJij.nu No Risk, No Fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janneke opstal - WaarBenJij.nu

No Risk, No Fun!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg janneke

05 Januari 2009 | Thailand, Bangkok

Ten eerste wens ik iedereen een heerlijk nieuwjaar vol verrassingen!!!

Ik heb al ontdekt dat zolang je niets doet, er ook niets gebeurt, maar zodra je beweegt komt het avontuur vanzelf aanwaaien! In tien dagen is er alweer zoveel gebeurd dat ik uren kan typen!

Zo heb ik de laatste dag op Koh Tao tijdens het snorkelen nog haaien gezien! Super dichtbij, eentje was zeker anderhalve meter!
Zo ontmoette ik tijdens de twaalf uur durende busreis van Bangkok naar Chang Mai een praatzieke, maar woest aantrekkelijke Engelsman, de busreis kon niet lang genoeg duren! Meteen op de lokale bus gesprongen naar Pai, vier uur, 473 bochten, berg op berg af, worth it!! Pai is een ontzettend gemutlich dorpje, iedereen houdt zich bezig met yoga, mediteren, reggae en feesten! Ik ontmoette de eerste dag een hoopje ongeregelde punkers, hippies en mafkezen, en zo had ik de ingredienten bij elkaar voor een onvergetelijke oudejaarsavond!
In de roes van de sfeer heb ik die avond zelfs een tattoo laten zetten!!!

Zo liep ik in Pai over de markt en ving de geur op van waterpijp en liep prompt m'n neus achterna, ik rookte wat met een paar lokale 'rasta-thais' en de volgende ochtend zat ik ineens achterop een Vespa voor een te gekke rit door de bergen en langs hotsprings en watervallen.. En toen eergister bleek dat alle bussen terug naar Chang Mai volgeboekt waren (de Thaise bevolking had ook vakantie en was massaal naar Pai gekomen voor oud en nieuw) belandde ik achterin de pick-up truck van een kerel waar ik blijkbaar "Gelukkig Nieuwjaar" tegen geschreeuwd had en mee geproost had.. De jongen was zo vriendelijk mij en nog twee vrienden tussen zijn marktgoederen te vervoeren.. :)

Hier in Chang Mai heb ik ondertussen al trekkingen gedaan door de jungle, op een olifant gereden, heel veel watervallen en nog meer tempels gezien, de Akha hill-tribe ontmoet en het gaafste was nog wel raften over een super wilde rivier! Er is hier zo ontzettend veel te doen!

Wat ook grappig is, is dat ik overal stomtoevallig bekenden tegenkom, mensen die ik op de eilanden of in Bangkok, of tijdens een boot- of busreis heb ontmoet.. En als we het geregeld krijgen zitten we morgen met een groep van tien man (die ik op Koh Tao, in Pai en hier in Chang Mai heb ontmoet) op een boot naar Laos, die boottrip gaat twee dagen duren, dus met deze groep rare vogels wordt dat legendarisch!

Ik kan niet wachten op het volgende avontuur!

Tot dan!


PS.. Eindelijk foto's! Meteen een hele hoop! Bij het vorige bericht staan foto's van de eilanden..

  • 05 Januari 2009 - 13:03

    Bart En Noor:

    JALOERS!!!
    Jeetje wat een stoere, indrukwekkende en geweldige verhalen, ik ben echt enorm jaloers...Heel veel plezier op de boot!!
    -x-

  • 05 Januari 2009 - 14:01

    Nadine:

    Happy New Year meis! Wat een geweldige verhalen ook weer, ik wil er echt álles over horen! En een tattoo? Hahahaha!! Ik ben benieuwd naar de foto's!! Superstoer wat je daar allemaal meemaakt dus blijf vooral die pc elke keer opzoeken om ons op de hoogte te houden.
    Kus

  • 05 Januari 2009 - 14:16

    Mooowtjuh:

    hey babe, te gekke verhalen! Daar kunnen wij nog wat van leren met z'n allen. Pfff.. ik zou je zo achterna reizen.

    Ben benieuwd naar de tattoo! Kus en happy new year!!

  • 05 Januari 2009 - 16:15

    Mama:

    Dit begint er op te lijken,toch?!
    Dit is wat je gehoopt en verwacht had !!!!

  • 05 Januari 2009 - 19:23

    Thijs:

    Nou, ik zou je bijna willen vertellen hoe mijn afgelopen 10 dagen waren, maar zoals je zei gebeurd en niks als je niet beweegt :)
    Lekker stoer hoor allemaal, nu wil ik ook...ander keertje dan maar...Gelukkig nieuwjaar!

    kus

  • 05 Januari 2009 - 19:28

    Fabs:

    Hoi sjat.
    Al het goeds voor jou.
    Oh wat heerlijk ben weer zo jaloers maar dat zal ik blijven zeggen waarschijnlijk.
    En inderdaad wat mams zegt het begint er nu ook echt wat te worden zoals je in gedachten had.
    Hier mis je niks, ja kerst en nieuwjaar voorbij, iedereen moet weer werken en kids weer naar school en begint het te sneeuwen en niet zo´n beetje ook!
    Maar het heeft nu wel wat.
    Dus zou je het eens warm hebben dan denk maar aan hier haha.

    Leuk blijf ons op de hoogte houden!

    Luv you kisssssssss

  • 05 Januari 2009 - 20:05

    Nicole:

    Jij ook een gelukkig nieuwjaar! Je reis klinkt nu al super en je bent nog maar een maand weg!! Ben benieuwd naar de foto's! X

  • 05 Januari 2009 - 21:30

    Lindsay:

    Gelukkig nieuwjaar!!!
    Wat een verhalen zeg, het klinkt bijna zo onwerkelijk, alsof je in een wilde film zit man!! Alleen reizen is het gaafste wat je kan doen, super zet dus :)
    Ik mis je, en kijk uit naar je volgende verhaal!!

    dikke kus

  • 06 Januari 2009 - 04:05

    Johan:

    Hoi Janneke :)

    In Chiang Mai heb ik indertijd de meest waanzinnig gigagoeie thaise voetmassage gehad... je zat nu bij de bron, zeker proberen!!! maar ja, je bent al weg naar Laos,misschien kom je er nog eens langs? Bij de nachtmarkt vindtje ook een aantal massagesalons.. (of gewoon op de markt, heb ik in Ayuthaya gedaan lol.. fijne reis nog!

  • 06 Januari 2009 - 15:21

    Papa:

    Pracht foto's. Maar tatoo valt wel mee!! Veel plezier in Laos. X

  • 06 Januari 2009 - 18:29

    Mama En Bart:

    We hebben net samen de foto's bekeken en we zouden willen dat we daar ook waren. Bart herkende een van de olifanten van toen zij in thailand waren.
    Heette hij niet Dombo?

  • 06 Januari 2009 - 21:17

    Nol:

    Nog een spannend en gezond 2009 van ons allen gewenst.
    Als je zo blijft schrijven zit je volgens mij niet lang meer alleen!! Zo te lezen is men al behoorlijk jaloers (geldt ook voor mij). Mooie tatoo..(bij jouw!!). Je hebt je reis al behoorlijk georganiseerd! Het is fantastisch, alles wat je ons schrijft en wat je met de fotos' toont. Veel "fun" gewenst met alles wat je nog gaat meemaken.

  • 07 Januari 2009 - 18:02

    Fabs:

    OOOOh wat een tegekke foto
    Dmv jouw foto's kan ik er ook een beetje genieten
    En die tatoe is geweldig
    mooie tekening en hele mooie plaats

    luv you kus

  • 08 Januari 2009 - 17:26

    Sien:

    Ik heb net even gekeken.... das idd een behoorlijk stuk met de boot geweest hè!
    Koh Tao is volgens mij nog geen 10 km van punt tot punt, zoiets als Terschelling maar dan anders ;) haha...
    dikke kus

  • 09 Januari 2009 - 11:09

    Vivian:

    Hey Janneke!!!!

    Je foto's en tattoo zien er super uit! T zal nog wel even duren voordat je weer terug komt! Ik ben vanochtend terug gekomen van Australie, te gek! Als je de kans hebt om met dolfijnen te zwemmen, moet je t absoluut doen :D

    Nog veel plezier! Ik mis je!

    Dikke kus

  • 09 Januari 2009 - 16:57

    Rutger:

    geweldig :)
    mooie fotos lief

  • 11 Januari 2009 - 18:22

    Lieke:

    Ook gelukkig nieuw jaar voor jou...mag eigenlijk niet meer gewenst worden...mahja in een land waar de tijd stil staat en tegelijkertijd voorbij vliegt zullen ze daar niet al te moeilijk over doen... ;)
    Leuke foto's... zo kan ik me iets voorstellen bij je verhalen.. Je ziet er trouwens keigoed uit.. doet je goed 't klimaat daar!!
    Beleef nog maar een hoop en houd ons op de hoogte... ben ik stiekem ook een beetje op wereldreis..

    Veel liefs, x

  • 12 Januari 2009 - 10:56

    Thijs:

    Pika's!!!! Klasse Jan, heel leuk allemaal....en schone tattoo!!

    xx

  • 12 Januari 2009 - 15:40

    Angelique:

    Hoi janneke, heb ik je toch nog gevonden. Ik had al eerder iets willen laten weten, maar was het sms-je met je adres kwijt en had ook je telnrniet in mijn mobiel staan! Gelukkig wist Els je achternaam nog en met google kom je dan een heel eind. Tot in Thailand zelfs. Geniet ervan en heel veel pezier toegewenst van ons, d.w.z. Sjef, Els en ik! Ik geef je even mijn e-mailadres( A_vandeneshoff@hotmail.com). Dan kun je in ieder geval iets laten weten als je terug bent. Ik had namelijk nog iets voor je voor je afscheid toen in augustus... Ik hou je reilen en zeilen vanaf nu ook wel een beetje bij op je site, natuurlijk! Have fun. Gr. Angelique

  • 17 Januari 2009 - 20:19

    Iris :

    Heej Janneke!

    Ik heb even in één keer al je verhalen gelezen.. wat gaaf zeg!! wat maak je veel mee! heel stoer..

    Veel plezier daar, maar dat komt helemaal goed!

    X Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

around the world

Recente Reisverslagen:

15 November 2009

Been there, Don Det!!

24 Oktober 2009

Into tattoo..

30 September 2009

Jamann..!

08 September 2009

Reunie!

04 Augustus 2009

Bob
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 147356

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: