Laos!! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van janneke opstal - WaarBenJij.nu Laos!! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Laos!!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg janneke

18 Januari 2009 | Laos, Vangviang

In de vroege ochtend stempelde een chagerijnige man mijn paspoort waarna we in een klein roeibootje naar de overkant van de rivier werden gebracht.. Laos!

Daar aangekomen vertelde een grappig mannetje mij en 150 andere reizigers over de kommer en kwel die ons te wachten stond tijdens de reis in de slowboat over de Mekong rivier.. De bankjes zouden vreselijk oncomfortabel zijn, de eerste dag zouden we acht uur varen, waarna we in een donker, crimineel en belachelijk duur dorpje zouden overnachten en de tweede dag zouden we maar liefst tien uur varen.. Zijn plan was uiteraard om zoveel mogelijk mensen in minibusjes te krijgen zodat hij dubbel zoveel knaken zou vangen want de bootreis bleek juist ontzettend gezellig te zijn!!
De eerste dag zaten we met maar liefst 150 man op een boot geschikt voor 100 mensen dus een beetje krapjes maar aan het eind van de dag had ik 150 nieuwe vrienden :) Na zeven uur kaarten, slapen, lachen en staren naar de onbeschrijflijk mooie omgeving kwamen we aan in een super gezellig dorpje waar ik de hele nacht met ´nieuwe vrienden´ en lokale Laotianen rond een kampvuur heb gedanst!
De tweede dag werden we verspreid over twee boten en zes uur later vaarde we aan in de haven van Luang Prabang..
Om middernacht ontdekte we dat alle cafés in Laos om 12 uur dicht moeten, en even later ontdekte we dat het complete stadje zich naar de Bowlingbaan verplaatst omdat die wel tot in de vroege uurtjes doorgaat! Na een glas lokale rijstwhisky raakt niemand nog een enkele kegel ;)

Nadat we de paradijselijke watervallen hadden bezichtigd en in het ijskoude turquoise blauwe water hadden gezwommen reisden we door naar Vang Vieng waar ik nu, een week later, nog steeds uithang! Het is hier ontzettend easy-going, stikgezellig en de omgeving is onbeschrijflijk.
De hoofdattractie hier is ´Tubing´, een ludiek concept wat je gezien moet hebben om het te begrijpen.. Je krijgt een binnenband van een traktor, daarmee ga je de rivier in, je neemt je comfortabelste positie in en je dobbert langzaam met de stroom van rivier.. 50 meter verderop gooit een kereltje een touw naar je, die pak je stevig vast en vanzelf wordt je de eerste bar in gehijst :) Hier drink je wat (ookal is het amper 12 uur smiddags), je swingt met een touw van een gammele 10 meter hoge stellage of van een 20 meter lange glijbaan, vervolgens ga je weer rustig in je ´tube´ liggen en na 50 meter dobberen krijg je hetzelfde verhaal.. En na een paar uur strompel je terug naar het dorp.. Het is zo grappig!!! Dus dat die ik hier regelmatig..

Het is echt niet alleen maar feesten en zuipen, ik bezichtig ook prachtige grotten, beklim bergen of huur een fiets of een scooter en bezoek de niet toeristische dorpjes.. Oh en ik ontmoette Celia, de 84 jarige vrouw die in haar eentje de wereld rondreist! Ze is van origine Nederlands maar is de taal al bijna vergeten omdat ze vijftig jaar geleden naar Australie vertrok.. Sindsdien is ze echt overal al geweest en heeft over elk land, elke stad wel een leuke anekdote of een goede tip! En op dit moment doet ze dezelfde route als ik.. 84! Onvoorstelbaar..

Vandaag ga ik nog één keer ´tuben´ want morgen reis ik door naar het zuiden, via de hoofdstad Vientiane naar The 4000 islands, en dan richting Cambodja!

Heel veel liefs

  • 18 Januari 2009 - 07:16

    Lindsay:

    Ow ik ben de eerste met een reactie :)
    FF een nieuwtje, Pieter is vader geworden van een zoon!! Hij heet Simon.
    84? Iets zou mij niet verbazen als jij ook nog steeds zo actief bent.

    Dikke kus

  • 18 Januari 2009 - 07:20

    Lindsay Nog Een X:

    Ik zie hem nu pas! Wat een superrrr te gekke tatoo!! Echt vet mooi, heb je die zelf ontworpen?
    Trouwens, heb je geen uitleg bij die terror konijnen?

  • 18 Januari 2009 - 08:23

    Yvonne:

    Jippie! Foto's! Helemaal prachtig! Zelfs de tattoo;-). Ik ben eigenlijk niet zo tattoo minded, maar ze is wel heel erg sierlijk!

    Trouwens, ik zie dat er babynieuwtje worden geplaatst, dus ik doe er ook maar een: Petra heeft afgelopen donderdag een dochtertje gekregen: Marike.

    Veel plezier op je verdere reis!Ik zie uit naar je volgende verhaal.

    Liefs, Yvonne

  • 18 Januari 2009 - 14:52

    Thijs:

    KIJK JANNEKE!!! Ik ben met je aan het chatten en aan het surfen tegelijk....zonder handjes!!!
    kus kus

    Beetje lastig lezen en je chatberichten lezen tegelijk, maar anyway....leuk dat je je lekker braaf houdt daar in Laos...don't do drugs!!! ;)

    Kus Thijs

  • 18 Januari 2009 - 17:17

    Lieke:

    Wow, de verhalen worden steeds mooier..zelfs de grootste huismus krijgt zin in deze reis!

    Super dat je het zo naar je zin hebt, viel sjpass nog!

    KuZz Lieke

  • 18 Januari 2009 - 17:31

    Fabs:

    He schat
    Het gaat je heel goed af zo te horen.
    Helemaal super.
    Blijf schrijven ik verheug me altijd op je nieuwe log.
    Luv you

    Dikke kus

  • 18 Januari 2009 - 19:41

    Papa En Mamma:

    We hopen wel dat je voor je 84e nog een keertje terug komt,
    anders zijn we genoodzaakt je te komen opzoeken.

  • 19 Januari 2009 - 00:25

    Johan:

    Hoi Janneke,dat tuben klinkt erg grappig, vooral als je dan bij een aantal "haltes" leuke mensen zou ontmoeten.. Had je misschienmet je 150 nieuwe vrienden kunnen doen.. groeptubing..lol! veel pleziermet je verdere reis.. kix foto's

  • 19 Januari 2009 - 08:08

    Mooowtjuh:

    He snoepie! Oh heerlijk om je verhalen te lezen! Wat een avontuur... Als ik dit zo hoor dan was ik zoo graag meegegaan. Ik ben echt trots op je.

    Nou ik ga lekker even je foto's bekijken.
    Kussie Mo

  • 19 Januari 2009 - 08:13

    Mo Weer:

    MOOIE FOTO'S!!!! ECHT SUPER!!! Nu ben ik nog jaloezer!! gaaf man! xxxx

  • 19 Januari 2009 - 11:43

    Viv:

    Hey meis!

    Weer een verhaal, super!!! Ik kan niet wachten het allemaal een keertje 'echt' van je te horen ;) Ik ben alweer aan de 2e werkweek bezig, weer gewend in het koude NL :S

    We mailen lieverd!

    Dikke kus!

  • 19 Januari 2009 - 17:54

    Nadine:

    Super foto's lieverd, ik heb je net gemaild dus dat zul je ook nog wel lezen.
    Hier alles the same en nog steeds jaloers op dat lef wat je allemaal toont door lekker je hart te volgen en maar gaat waar de wind waait.

    Ik kan alleen maar zeggen; keep on tubing!

    KUS

  • 19 Januari 2009 - 17:56

    Naad Nog Een Keer:

    Ik check net dat filmpje van Johan, ik zie je al helemaal gaan daar op dat water in je band. You must love it. Nu heb ik een heel klein beetje een beeld van hoe je daar leeft, met je foto's en dat filmpje.
    X

  • 19 Januari 2009 - 19:10

    Henk:

    Wow!!! Ik wil ook tuben ... heb het filmpje niet kunnen zien want de internet verbinding hier is een beetje te traag. 5 min later zat ik pas op 30 sec van het filmpje .. maar ik kan mijn voorstelling er wel bij maken ... hendig relaxed!!! om die vrouw van 84 te ontmoeten lijkt me ook wel een gave ervaring!! verder vond ik je foto's ook wel nice ... kan ik me een beetje verplaatsen in jou omgeving :)

    Hier is het ook wel cool .. vandaag met z'n alle 2 uur op de stormbaan in de regen ... lolz (koud en nat). de weken vliegen voorbij en tot nu tou is alles wel interessant. de jongens en meiden zijn allemaal super ok! .. en het teamveband begint er aardig in te komen.

    Dikke kus & knuffel .. Enjoy!!!

    Henk

  • 20 Januari 2009 - 17:23

    Jac En Lianne:

    Hee janneke,

    Wauw wat een belevingen en wat kun je leuk schrijven. We hoorden al over je tattoo natuurlijk van jullie pap en mamsie. Vind het leuk om hem nu ook te zien. Jullie mam heeft onderste boven voor de skyp gehangen om hem goed te kunnen zien. Een foto is echter wel makkelijker. Houd ons op de hoogte hé??

    Liefs

  • 20 Januari 2009 - 18:06

    Mama:

    het is een leuk filmpje over het tubing en swinging!!
    Lian overdrijft maar een ietsiepietsie
    kus!

  • 22 Januari 2009 - 12:36

    Nomadic Freelife:

    heejh kzie dat je t goed maakt. das mooi.
    blijf t goed maken.
    ;) liefs, Melanesian Atu

  • 24 Januari 2009 - 09:24

    Corrie Jansen:

    Ha die janneke,
    Wij volgen jou belevenissen vis deze site en natuurlijk jullie pa en ma. Wat doe jij veel indrukken op zie je veel moois. De reis van je leven. Misschien gaan wij over 30 jaar ook wel zo`n reis maken want je bent er nooit te oud voor zie ik wel.
    Janneke geniet er van.
    groetjes, Frans en Corrie

  • 28 Januari 2009 - 18:41

    Jose Van Bavel:

    hoi janneke allereerst een heel goed en avontuurlijk nieuwjaar !
    Wat leuk om iedere keer je side te lezen je schrijft ook zo leuk zeg.
    Wat zie en beleef je toch veel. Het ga je goed.heel veel groetjes doei jose en de kids

  • 30 Januari 2009 - 09:41

    Marlies Quirijnen:

    Hallo Janneke, ik dacht ik ga eens een kijkje nemen op jouw site. Wat een avontuur en wat vertel je het leuk.Ik vind de foto's ook prachtig en wat een mooie kindjes.Geniet verder en het gaat je goed.Groetjes uit Gilze

  • 02 Februari 2009 - 15:44

    Ineke:

    hé jannus, het was even geleden dat ik je verhalen had gelezen, maar in tegenstelling tot hier gebeurt er bij jou wel wel echt heel veel in korte tijd, dus zal ik voortaan maar wat eerder kijken en lezen. prachtfoto's heb je!
    en een tatoo!!!
    nou groetjes van ons allemaal, we volgen je....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

around the world

Recente Reisverslagen:

15 November 2009

Been there, Don Det!!

24 Oktober 2009

Into tattoo..

30 September 2009

Jamann..!

08 September 2009

Reunie!

04 Augustus 2009

Bob
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 147477

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: