Continent hoppen - Reisverslag uit Victoria, Canada van janneke opstal - WaarBenJij.nu Continent hoppen - Reisverslag uit Victoria, Canada van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Continent hoppen

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg janneke

03 Juli 2009 | Canada, Victoria

Dus we komen na 36 uur eindelijk aan op het eiland Flores, in het dorpje Labuan Bajo.. We hadden begrepen dat het een grote stad was en blijkbaar voor lokale begrippen is dat ook zo maar voor ons gevoel stonden we in een verlaten bouwput.. Twee zanderige straten vol gaten met loopplanken erover.. Wel een klein cultuurschokje dus :)

De volgende avond zitten we in een super gezellig reggae cafe en stom toevallig zit daar een meid die ik nog ken van Don Det in Laos, die ontmoetingen blijven me verbazen!
We gaan aan de babbel met wat lokale rastas en regelen een lift naar het gehucht Moni, om de vulkaan Kelimutu te bekijken. We vertrokken al om 5 uur in de ochtend en de rit duurde vijftien uur.. Dat is dus niet vijftien uur op de snelweg als je dat denkt, dat is vijftien uur over de hobbeligste zandpaden mogelijk. Berg op en af, scherpe bochten langs akelige afgronden, help! Maar de omgeving, het uitzicht, ik vond het zonde om te slapen en heb continu met grote ogen uit m'n raampje getuurd.. Heerlijk. De volgende ochtend moeten we er zelfs al om 3 uur snachts uit en worden we achterop drie brommers gegooid.. Na een korte hike staan we op een fantastisch uitkijkpunt met zicht op drie kraters, eentje gevuld met fel blauw/groen water, eentje met donkergroen en de andere met pikzwart water.. De zonsopgang was onvergetelijk en het groene water leek zelfs een beetje van kleur te veranderen tijdens zonsopkomst.. Waanzinnig!

De volgende ochtend liften we naar Maumere, en belanden in een vrachtwagen, voorin met z'n drieen op anderhalve stoel, uiteraard weer over slingerende zandwegen, behoorlijk ongemakkelijk maar we vinden uiteindelijk de meest comfortabele positie en de uren erna zijn een grote lachkick! Heel mooi, dit onbewoonde stukje Indonesie maar we wilden onze laatste dagen samen graag in stijl vieren dus in Maumere aangekomen zoeken we meteen een vliegmaatschappij en boeken een dure vlucht terug naar Bali, aangezien de boot er maar liefst vijf dagen over doet! We willen Flores natuurlijk ook in stijl verlaten dus we springen in een busje richting het strand en eindigen op een verlaten stukje zwart strand, met vier bamboe hutjes en verder geen kip te bekennen.. Die avond staan we paf als we de sterrenhemel bekijken dus Tanja en ik besluiten de komende twee nachten op het strand te slapen.. We vonden een krakkemikkige tafel en installeerden ons daarop.. We hadden alleen niet nagedacht over eb en vloed dus we wakker werden lagen we half in het water!
Flores heeft me meer geld gekost dat ik ingecalculeerd had maar het was het achteraf dubbel en dwars waard!

Terug in Bali herhalen we onze feest routine want ik zou naar via Bangkok naar Canada vliegen en de meiden naar China.. Tot ze me tijdens een feestje op de trap waar we altijd zitten vertellen dat ze hun vlucht naar China niet gaan nemen.. Dat ik ze helemaal enthousiast heb gemaakt en dat ze liever met mij verder reizen! Ze cancellen de hele boel en boeken dezelfde vlucht als ik naar Canada!!!

Nog geen drie dagen later komen we aan in Bangkok waar ik mijn grote vriend Frank eindelijk kan omhelzen! Hij heeft twee maanden in Azie gereisd en we hebben elkaar overal misgelopen, maar de laatste twee dagen in Azie is het ons dan toch gelukt om nog even bij te kletsen..

En toen het vliegtuig in. Negentien uur en vijf films later komen we aan in Vancouver, Canada!! Ontzettend vreemd na zeven maanden Azie.. Plots is alles schoon en geregeld en duur! We lopen al een paar uur rond in downtown Vancouver op zoek naar een goedkope slaapplaats, tot we aan de praat raken met twee aangeschoten 40-nog iets mannen die net naar huis waggelen na hun after-work borrel..
We worden meteen uitgenodigd om bij een van hen te overnachten en belanden in een superdeluxe Penthouse apartement met jacuizi en uitzicht over de oceaan en het met sneeuw bedekte gebergte.. Champagne als welkomst drankje en een heerlijke maaltijd, helemaal top!
De volgende ochtend kwam zijn ex-vrouw herrie schoppen en daar hadden we natuurlijk geen trek in dus wij weer met onze backpacks de straat op en via internet kon ik eindelijk een vriend van een vriendin bereiken waar we de komende nachten konden verblijven.

Maandag kwam Thijs, goeie vriend sinds de kleuterklas, dan eindelijk aan! Dat was ook een geweldige hereniging en we moesten uiteraard een heeele hoop bijkletsen.. De dag erna sprongen we met z'n vieren op de boot naar Vancouver Island en daar aangekomen liftend naar Tofino, een hippie dorpje aan het strand. Geluksvogels dat we zijn hadden we vrijwel meteen beet maar het was nogal een vreemde kerel die ons oppikte.. Een beetje schitzofreen ofzo? Een beetje Gilles de la Tourette? Maar ik heb me wel een breuk gelachen met hem!

Het was al donker toen we in Tofino aankwamen en vreselijk koud! Dus de tent opzetten was een hele heisa, Thijs had nog een jetlag, onze tenen vroren er zowat af, we hadden honger maar alle winkels waren al gesloten.. Bovendien hadden we geen matjes of slaapzakken dus we trokken alle kleren die we bij hadden over elkaar heen aan maar deden uiteraard geen oog dicht.. Drama dus. Die ochtend werden we de tent uit gebrand want zo koud als het snachts is, zo heet is het overdag!
Die dag was het Canada Day en was er vanalles te doen in het dorpje en het werd ook wel meteen duidelijk dat het een 'hippie dorpje' is.. Veel bejaarde hippies. ook erg leuk om te zien..
Savonds bouwden we een kampvuur en grilde we worstjes en marshmellows.. Uitzicht op zee, het geluid van de golven.. Heerlijk!

Na nog een ijskoude nacht pakten we onze tent weer in en liften we naar Victoria.. We slapen nu bij iemand in de achtertuin en we hebben vreselijk veel lol met z'n vieren.. Morgen vertrekken we alweer naar Amerika want we willen Independence Day meemaken.. Beetje jammer dat m'n Canada trip van korte duur was maar net zoals naar vele andere plekken, zal ik ook hier een keer naar terug moeten reizen.. Geen probleem, doe ik graag :)


Liefs

PS: Foto's binnenkort!

  • 04 Juli 2009 - 06:59

    Jac En Lianne:

    Hee Janneke,

    Wauw, wat een avonturen weer. Super om te lezen. Alles lijk soms wel in uiterste tot elkaar te staan. Was achteraf wel lachen zeker toen jullie weer vertrokken na een heerlijke nacht in het superdeluxe penthouse!!
    We hebben al heerlijk de tuin vanjullie pap en mam zitten bbqen. Samen met Bart en Noor. Ze hebben erg veel zin om naar jou toe te komen. Dus bereid je maar voor!!! Nou meid, blijf genieten, wij blijven je volgen!!

    Liefs Jac en Lianne

  • 04 Juli 2009 - 11:05

    Papa:

    Hoi, Janneke,
    Alweer een leuk verhaal. Nu afwachten of Amerika ook zo leuk is als Zuid-Oost Azie. Veel plezier, en al over een 6-tal weken zien we elkaar weer. Ik kijk er naar uit.

  • 04 Juli 2009 - 11:31

    Mama:

    Lieverd, ongelofelijk wat een belevenissen.
    Om te lezen is het al haast niet te bevatten, laat staan als je het allemaal echt beleeft.
    kusjes mama

  • 06 Juli 2009 - 08:41

    Lindsay:

    wow... einde van je azie avontuur. Kan me voorstellen dat het even een omschakeling is van het prachtige oosten naar het seculiere westen.
    Ik ben benieuwd hoe America gaat zijn.

    x

  • 06 Juli 2009 - 10:55

    Vivian:

    Hey meis,

    Je verhaal klinkt weer heerlijk! :D Geniet ervan zou ik zeggen, ik verheug me nu al op alle verhalen als je terug bent of ooit komt :P

    Dikke kus!

  • 06 Juli 2009 - 15:23

    Lieke:

    Dat gaat maar door daar :P....
    Wij hebben net onze vakantie achter de rug, 11 daagjes Rhodos.. lang niet zo avontuurlijk en spannend, maar wel heerlijk!
    En nu drijven we in Nederland weg..van het zweet en van de regen.. enorme hitte en onweersbuien wisselen zich mooi af ;)
    Verheug me nu al op je Amerika verhaal..dus doe je best: ga wat beleven!

    Liefs Lieke

  • 10 Juli 2009 - 13:35

    Fabs:

    Damnz he wow super ik kan er bijna niks meer op zeggen heerlijk op de manier hoe je schrijft heerlijk de dingen die je beleefd
    Heerlijk dat je zo geniet, blijf dat doen.

    Dikke knuffel en kus kan niet wachten hoe het in de States is.

  • 13 Juli 2009 - 20:29

    Mama:

    prachtige foto´s.
    ik zie vooral een heel gelukkige Janneke!!

  • 14 Juli 2009 - 05:37

    Mama V Lindsay:

    Hoi meid,

    Wat een prachtige foto's. Dit is echt jouw ding, je straalt helemaal. Van hot naar her, van armoe naar rijkdom. Wat een belevingen!
    GOD BLESS YOU!

    Dikke kus, Sonja

  • 22 Juli 2009 - 08:36

    Moana:

    Hee lieve Janneke!!
    Het is alweer een tijd geleden dat ik een bezoek aan je site heb gebracht. Ik lees dat je nog steeds volop aan het genieten bent, heerlijk!!! En Thijs nu ook in Canada! Jeetje.. als ik het geld had vloog ik nu ook naar je toe, maar ik moet het met een karrig reisje naar Turkije doen hahaaha!

    Tot snel!!! xxxxx

  • 30 Juli 2009 - 11:07

    Chavez:

    Fijn om je zo op die fotoos te zien echt leukkk ..wat zie jij er mad gelukkig uit zeg !! I like.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

around the world

Recente Reisverslagen:

15 November 2009

Been there, Don Det!!

24 Oktober 2009

Into tattoo..

30 September 2009

Jamann..!

08 September 2009

Reunie!

04 Augustus 2009

Bob
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 147359

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: