Papa en mama - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Papa en mama - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Papa en mama

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

11 April 2007 | Egypte, Caïro

Deze week zijn m'n ouders me komen opzoeken dus deze keer zal m'n moeder een verhaaltje schrijven:

nou daar zijn we dan, in Egypte.
De reis was vlot gegaan. Janneke stond ons op te wachten. Ze ziet er goed uit, met haar krullenkop en lekker bruin kleurtje.
We hadden amper onze koffers gedropt en haar stulpje bewondert( ze woont erg mooi, ruim, schoon en fris), of we werden al meegetroond voor een boottochtje op de Nijl in een feluga. We hadden onderweg van Mohammed gehoord dat er een dodelijke bacterie in de Nijl leeft. Maar wij zouden onze handen zowiezo nooit in het water steken. Maar door de harde wind kregen we wel steeds spetters in ons gezicht!
De volgende dag gaan we naar de pyramides. Het is erg warm en winderig, overal, echt overal ligt zand. Maar bij de pyramides aangekomen vergeet je dat al gauw. Alledrie gingen we op een kameel en maakten zo een tocht langs de pyramides. Echt indrukwekkend. Na de gebruikelijke fooien werden we nog een parfumfabriek in geloodst. Eerst theedrinken en dan parfum kopen. In de stad is het echt een drukte van belang, 6 rijen auto's naast elkaar, toeterend en elkaar links en rechts inhalend, schreeuwen naar elkaar, ineens stoppen of rechts voorsorteren als ze linksaf moeten! Oversteken gaat met gevaar voor eigen leven!
De volgende dag naar de suq, Dat is een erg grote markt in een oud stadsgedeelte. Duizenden winkeltjes met mannen die allemaal speciaal iets voor jou hebben. En dan midden in de drukte een echt egyptisch theehuis waar we een hele tijd hebben zitten kijken, theedrinkken en waterpijp roken. het krioelt er van de mensen. er is heel veel herrie en lawaai.
de volgende dag de citadel, een moskee en een park bezocht. Elke dag ook lekker gegeten, libanees, egyptisch, italiaans. En elke dag veel indrukken. Toen gisteren naar Dahab vertrokken. Een vakantieparadijsje aan de rode zee. je kunt hier duiken snorkelen woestijnsafari maken maar vandaag hebben we heerklijk gerelaxed aan het strand bij het Hilton.
Janneke was hier al 2 keer eerder en dan loop je hier op straat en dan roept die en dan komt een ander weer een hand schudden en weer een en nog een. Wel raar hoor.
over de boulevard kun je heerlijk slenteren en winkeltjes kijken en overal kun je in bedouine tenten koffie en thee drinken. Of vers fruit-sapje!! Want dat kunnen ze hier wel hoor, ze maken van fruit de allerlekkerste sapjes.
We gaan hier nog een paar dagen genieten en het volgendde bericht is weer van Janneke. Doei!!

• 11 April 2007 - 17:34

Mieke:

Hoi Hannie

Wat leuk een berichtje van jou te lezen, leuk om dat allemaal mee te maken zeg, Zo te lezen genieten jullie wel.Ik zou er ook wel willen zijn super gaaf joh.
    Nog heel veel plezier alle drie samen, Geniet van alles wat je ziet en natuurlijk van elkaar

groetjes Mieke

• 11 April 2007 - 18:07

Bart En Noor:

Wij missen jullie ook hoor!!!!!

We hebben met Pasen het gebruikelijke rondje gedaan langs de opa's en de oma's en daar de family vertegenwoordigd. Jullie krijgen de groetjes van iedereen.

Niet schrikken als jullie thuis komen, want ons huisje is al bijna leeg (en die van jullie dus al goed vol :-)

heel veel plezier in Dahab, geniet er lekker van!!!

Wij zullen heel jaloers de foto's bekijken....

dikke kus,
    Bart en Noor

• 11 April 2007 - 18:32

DWD:

Hoi, ik kwam toevallig langs je weblog via een link van jou weblog op mijn profielpagina. Zelf ben ik in Cairo om voor m'n studie Arabisch te leren, zowel dialect als schrijftaal. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij nu in Cairo bent. Ben je ook studente Arabisch of Midden-Oosten Studie's of iets compleet anders? m'n site is dwd1986.waarbenjij.nu (maar dat had je al ontdekt volgens mij)

groetjes Dani'el

• 11 April 2007 - 21:02

Jac En Lianne:

Héé luitjes daar

Het is dus toch zoals jullie verwachten. Adembenemend!!!!! Leuk hoor. Zat het lekker tussen de bulten???
    Lekker genieten met zijn allen en van elkaar. Wij horen de verhalen straks wel.

Lieve groetjes, Jac en Lianne

• 12 April 2007 - 08:26

Fabs:

Nou papa en mama van Janneke, het klinkt weer heerlijk! Nog steeds jaloers hahaha.
    Geniet ervan daarzo en geef Janneke een dikke kus van mij! Thnx

• 15 April 2007 - 21:06

Ineke:

vaste prik op zondag: even "naar jannneke". leuk om nou jouw verhaal te lezen Hannie, wat een belevenis. mooie foto's ook. mooi weer daar, mooi weer hier. vandaag 15 april was het 30 graden!!! echtwel!
    das voor jullie, dat je niet zo schrikt als je weer terug komt. Janneke geniet er nog maar even van en Hannes we zien jullie gauw. doei!! en Janneke tot zondag weer maar.

• 18 April 2007 - 08:34

Jac En Lianne:

Wauw, die foto's!!!!!! Het lijkt wel een foto sessie voor een reiscatalogus. Super mooie plaatjes. Wij willen ook een kind dat naar Cairo gaat!!!!!

Zo te zien hebben jullie genoten van de vele mooie dingen en elkaar. We zijn benieuwd naar de reisverhalen. Laat de tranen maar rollen bij het afscheid want deze tijd hebben jullie weer mooi te pakken met zijn allen.

Lieve groetjes.Jac en Lianne

• 19 April 2007 - 20:50

Nadine:

Schat, ga je ook nog wel eens naar school trouwens?
    SUPER foto's ;)
    XX

• 21 April 2007 - 17:39

Mieke Coehorst:

Wat een leuke foto,s met je ouders.
    Ik heb gehoord dat ze veel gezien hebben en erg genoten.
    Nog een fijne tijd daar
    groetjes Mieke