Last minute - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Last minute - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Last minute

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

04 April 2007 | Egypte, Caïro

Ik was eindelijk uitgerust en bijgeslapen van het woestijn festijn en ik had me voorbereid op een lekker rustig weekend.. Wordt ik vrijdagnacht wakker gebeld door Lindsay om 2 uur 'snachts; "Ik vertrek zometeen naar Beersweer, vlakbij Dahab en Taba. Voor 185 pond (25 euro) kun je mee! Je hebt 5 minuten om je te bedenken, en dan nog 10 minuten om je aan te kleden en je tas in te pakken want de bus kan elk moment vertrekken! Ga je mee?!?!"
Nog half slapend en totaal overrompeld volg ik m'n impulsieve 'ik' en spring uit bed.. een half uur later zit ik in de bus naar Beersweer.. En rara, in welke bus? Dezelfde als die naar de woestijn!!! Veel te klein, kan niet harder dan 50 km/u en dezelfde chauffeur die elk half uur thee wil drinken..

De reis die 5 uur had kunnen duren, duurde maar liefst 11 en een half uur.. (!!) Maar eenmaal in Beersweer aangekomen valt me de mond open (once again ;) )
Beersweer is dus inderdaad zo uitgestorven als het klinkt maar een geweldige omgeving. Waarom koste de hele trip maar 25 euro? We sliepen in bamboe hutjes!! :D te gek! Op het strand, drie meter van de zee verwijderd, compleet afgezonderd van het hectische, materialistische leven, op een matje, zonder deken, in een gevlochten bamboe hutje.. ** diepe zucht ** That's my kind of life!

Helaas dacht de rest van de groep daar heel anders over.. 5 mensen zijn de eerste dag meteen terug gegaan naar Cairo want "er is geen electriciteit" en "geen discotheken" en "geen toeristen" en "geen normale restaurants of supermarkten" .. .. Daarom was ik nu juist zo blij :D
Lindsay en ik bleken uiteindelijk de enige twee te zijn die het geweldig vonden, de rest wilde naar Dahab, dus wij maar mee. Absoluut geen spijt van want de sfeer en alles is er perfect, heerlijk! Dahab is echt een aanrader, lieve lezers!!

Nu is het wachten op m'n ouders, die komen vrijdag!! En ik wil dat zij ook Dahab zien dus volgende week weer een lekkere strand vakantie voor Janneke :) .. I know, I'm so lucky ;)


Ik mis jullie..

Kus


PS: hier een heel kort filmpje van Beersweer.. het ziet er in 't echt natuurlijk 10 keer zo mooi uit.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZfN-DTtnAsM

  • 04 April 2007 - 15:17

    Papa:

    Reserveer alvast maar. We komen eraan!
    Kus

  • 04 April 2007 - 18:12

    Nadine:

    heerlijk, zo'n last minute! Geweldig strand ook en waar je hebt geslapen! Ik spreek je snel weer!!
    XXX

  • 04 April 2007 - 21:41

    Ineke:

    ha Jannes
    wij komen net van je pa en ma, trouwdag weet je wel, en even afscheid genomen, nou ze zijn er klaar voor hoor. we wensen jullie samen heel veel plezier en veel moois toe, laten we hopen dat ze een volle battarij bij hebben van de camera!!!
    dan kunnen we al snel meegenieten van jullie avonturen
    groetjes en liefs van ome vic en en van mij
    doeiii

  • 08 April 2007 - 12:17

    Emad..:

    shit!!! wat ben ik jaloers op jou...!! xx

  • 09 April 2007 - 11:41

    Jac En Lianne:

    Hee Janneke, Je paps en mams in de armen gesloten??? Dat wordt me wat als ze samen met jou in de hutjes moeten slapen. Ze hadden er erg veel zin in dus dat wordt genieten!!!!.
    Heel veel plezier met het samenzijn en wij zullen zeker de verhalen straks horen en je blijven volgen.
    Lieve groetjes.

  • 09 April 2007 - 20:50

    Mieke Coehorst:

    Hoi Janneke,
    en zijn je ouders inmiddels aangekomen
    Geniet van hun vakantie bij jou en doe ze de groetjes,
    veel plezier
    groetjes Mieke(collega van je moeder)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 147456

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: