Het aftellen begint..! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Het aftellen begint..! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Het aftellen begint..!

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

11 Juni 2007 | Egypte, Caïro

Mijn weekendje weg naar Dahab was weer heerlijk! Vier dagen lekker tot rust gekomen en genoten van het lekkere zonnetje en de zee.
De heenreis was minder comfortabel helaas. De chauffeur zou me om 2 uur 'snachts ophalen dus ik stond al buiten te wachten met m'n weekendtas en een lach op m'n gezicht. Die lach was ver te zoeken toen hij er een half uur later nog niet was. Kwam ie pas om half 4 aankakken! Maar goed.. We zijn nog geen 10 minuten onderweg of we hebben een platte band! Hij die snel verwisseld maar toen moesten we dus een garage vinden die midden in de nacht open was om de reserve band te maken.. Uiteindelijk reden we om 6 uur Cairo pas uit!
Dus ik m'n ogen dicht gedaan, wordt ik rond een uur of 9 wakker, zijn we weer in een of ander dorpje aan het rondrijden..! "Geen probleem, geen probleem" zei hij wel 6 keer met een verontrustende blik in zijn ogen.. Bleek dat we weer een platte band hadden en dat het reserve wiel niet goed geplakt was! Dus we waren rond aan het rijden met een platte band.. "Geen probleem.."

Maaaar om 15u kwam ik dan eindelijk aan in Dahab en ben meteen de zee in gesjeesd! Zo'n paar dagen alleen heeft me erg goed gedaan, het enige lastige was dat ik niemand had om m'n rug in te smeren dus die was helemaal verbrand na 4 dagen!

De rest van de week heb ik moeten leren en verslagen schrijven. Ik heb nu nog 1 week school, dan beginnen de toetsen en daarna kan ik m'n koffer al gaan inpakken!

"Don't count the days, make the days count"..

Hoe mooi ik deze uitspraak ook vind, ik begin nu toch echt hardop de dagen af te tellen.

Dikke kus en tot ziens!!!!!


PS: Op de camera van een vriend stonden nog wat foto's van mij in de woestijn. Die staan onder het verhaal 'Desert Haze'

  • 12 Juni 2007 - 07:24

    Moana:

    ow wat heerlijk dat je al kan beginnen met aftellen!! Ik moet nog 3 weken, maar goed die gaan ook zo voorbij. Ga nu ook maar weer eens een verhaal plaatsen, mijn laatste was 16 april (schaam schaam) liefie mis je! tot snel schat! dikke x

  • 12 Juni 2007 - 07:29

    Papa:

    Je kan nu al echt aftellen, deze laatstse dagen zijn in een zucht om. Zeker nu je nog tentamens hebt. Zie je op Schiphol.
    Liefs.

  • 12 Juni 2007 - 14:42

    Oma En Opa:

    janneke we kijken ook weer uit naar je komst hier nog even volhouden wij wachten met de familiedag opje groetjes van de familie van opstal.

  • 12 Juni 2007 - 16:44

    Mama:

    ik vind het heerlijk dat je al weer gauw thuis bent.
    veel succes met je toetsen!!!!!

  • 13 Juni 2007 - 18:59

    Moeder Van Moana:

    Hoi Janneke,ik heb genoten van je verhalen en fotos.Wat vliegt de tijd.Nu is het aftellen en ga je weer naar huis.Maar je hebt een mooie tijd gehad en die kan niemand je meer afpakken.Ik zie je wel weer in Sittart als Moana ook weer terug is.Maar we gaan haar nu eerst opzoeken in China en daar lekker bijkletsen en vakantie houden.Succes met je toets.groetjes Tonny

  • 15 Juni 2007 - 10:28

    Nadine:

    Ik wist al dat de dagen je goed bevallen waren. Hier begint het weer ook wat beter te worden, alleen is het onwijs benauwd en zijn er veel wolken. Alleen de temperatuur is hoog, maar het is een begin. Zaterdag en gisteren onwijs erge onweer gehad, alles stond blank en Bo flipte ook natuurlijk. Maargoed, hoop dat we het vanavond droog houden.
    Ik begin ook aan mijn laatste weken school. Volgende week moet het project ingeleverd worden en de week erop heb ik assessment. Moet dus superveel leren en nog aan het project werken, maar het eind is al wel in zicht. Precies in de week dat ik mijn laatste assessment heb en alles ingeleverd moet hebben, kom je alweer thuis! 2,5 week nog maar. Aangezien je het nu druk hebt, zal de tijd ook wat sneller gaan.
    Ben in ieder geval onwijs trots op alles wat je daar hebt gedaan en meegemaakt!
    Geniet er nog van, en hard werken voor school. Dan zie ik je over 2,5 week wel!

    KUS

  • 16 Juni 2007 - 10:43

    DWD:

    Heej Janneke,
    Sterkte de laatste dagen in Cairo, nog even volhouden en succes met je tentamens! In Nederland is het regen en soms een beetje zon, en natuurlijk ligt het OV stil wanneer er iets meer dan 5 mm regen valt, haha! tot spreeks op msn,

    groetjes Daniël

  • 18 Juni 2007 - 12:18

    Bart En Noor:

    Nog 5 nachtjes slapen!!!!!!!!!!

    Nog even zusje, dan ben je weer thuis....

    -x-

  • 20 Juni 2007 - 06:37

    Moeder V Lindsay:

    Hoi Janneke,
    Hoi meid,zo eindelijk he,de toetsen zitten erop.Hele klus zeker,en nou lekker naar huis toe.Leuk dat Lindsay in jou appartement komt.Hey meid, ik wil je het allerbeste wensen voor de terugreis,en komend schooljaar,en het allerbeste is de zegen van GOD.
    Groetjes van Sonja

  • 20 Juni 2007 - 15:33

    Anne:

    Hey Janneke!!!

    Tjeej wat is de tijd voorbij gevlogen! Ik zie dat je alweer bijna terug in Nederland bent!

    Nou ik hoop dat je een goede reis zult hebben en we gaan elkaar zeker nog zien. Nu aftellen tot Mo terug komt!

    Kus Anne

  • 26 September 2007 - 22:18

    Nadia:

    heey zit jioj ook in egypte? ik woon sindskort in alexanrdrie? hoe bevalt het jou daar?? naadjee.waarbenjij.nu

  • 27 Juli 2008 - 19:51

    Chris:

    ja van zo'n site krijg ik ook zin om te reizen. hierbij is rockit open air ook echt even doorbijten in de regen. groeten chris

  • 27 Juli 2008 - 19:52

    Chris:

    ja van zo'n site krijg ik ook zin om te reizen. hierbij is rockit open air ook echt even doorbijten in de regen. groeten chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 147458

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: