Rookworst en stroopwafels! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Rookworst en stroopwafels! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Rookworst en stroopwafels!

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

01 Mei 2007 | Egypte, Caïro

Ohja, en bitterballen natuurlijk!! Koninginnedag! We waren uitgenodigd door de ambassade. De ambassadeur zou een feestje geven in zijn tuin.. te gek! Dus wij oranje stropdassen gekocht, vivian haar 'Holland-slippers' aan.. Komen we daar aan (in spijkerbroeken en shirts) in een taxi die bijna uit elkaar valt.. ligt er een rode loper en is iedereen op chic gekleed..!! ghehe.. oeps.. ja wisten wij veel.. Een hoop saaie mensen, geen muziek, geen gekke oranje mutsen of andere gekkigheid.. Gelukkig waren er wel een paar mensen die we al kenden en bovendien waren er bitterballen en rookworst (en haring voor de liefhebber), dus we hebben ons wel vermaakt! :D En als klapper op de duffe avond kregen we Hollandse stroopwafels mee naar huis!!! :D oewoehoew.. Dat was wel echt te gek!

Lindsay en ik zijn gaan paardrijden, dat was gaaf! In de woestijn vlakbij de piramides.. En ik had dus nog nooit op een paard gezeten..
Lindsay had me even snel uitgelegd hoe en wat.. En het ging super goed eigenlijk! Beetje wandelen, draf, galop, geen probleem.. Vraagt die kerel die erbij was of we hard wilden.. Jah, wij wel.. Dus dat paard begint te rennen.. (ren-galop voor de kenners) HARD! bohhhh..
Maar zelfs dat ging me heel goed af! Want Lindsay had me uitgelegd hoe ik moest zitten enzo.. Dus toen wilde we heel de tijd zo hard natuurlijk.. Maarja, eerste keer op een paard heh.. dus er moest iets mis gaan.. We gingen super hard en die kerel roept dat we moeten stoppen, maar m'n paard stopte niet!!! En ik maar trekken aan die teugels en alles geprobeerd.. Dus ik zat niet meer in de juiste houding dus ik heb me een partij heen-en-weer, op-en-neer gehobbeld op dat paard.. Pijnlijk! Ik zit helemaal onder de blauwe plekken!
Maar, on the bright side, ik ben er niet vanaf gevallen!! :D:D

School heeft nu dan eindelijk een systeem.. maar dat haalt ook niet veel uit. We zijn allemaal apart in verschillende klassen gegooid. Maar de andere mensen volgen die lessen al sinds oktober, dus die zijn stukken verder. En die kennen elkaar allemaal.. Plus er wordt heel veel Frans gesproken.. Sja, allemaal niet echt super geregeld, die school..

In m'n vorige verhaal had ik het over Luxor op de planning, maar dat liet de portemonnee niet toe dus dat doen we een andere keer. Toen bedachten we ons dat het wel gaaf zou zijn om een roadtrip door de woestijn te gaan maken met z'n drieen (Vivian, Lindsay en ik), maar een auto huren paste ook niet in ons budget, helaas..
Dus toen heb ik maar nog meer krullen in m'n haar laten zetten (als oppepper ;) ) en nu heb ik bijna een afro :D

Verder wordt het hier elke dag warmer en warmer.. Dus ik heb al lekker veel op m'n balkon liggen zweten :)

Het gemis wordt wel steeds erger.. :(
Dikke knuffel

Jannes

  • 02 Mei 2007 - 13:57

    Papa:

    Zal ik maar als eerste reageren. Maak je niet druk, ook hier zitten we elke dag rond de 25 graden, de hele week nog. Pas zondag gaat het weer regenen.

    Vind het wel knap dat je niet van dat paard gedonderd bent!!

    Nog even volhouden, wij missen je ook.

    Liefs,
    Papa

  • 02 Mei 2007 - 22:19

    Nadine:

    Hay lief,
    Wat heerlijk om even je stem gehoord te hebben. Wist het hele verhaal dus al van hierboven maar toch leuk om het ook nog even te lezen en mijn gedachten even te laten gaan om het me in te beelden. Geweldig!
    Meis, het komt allemaal goed, je bent snel weer thuis maar boven alles, geniet daar nog! Dat is het enige wat ik te zeggen heb omdat het zo'n ervaring is, laat die niet schieten!
    Tot snel weer!
    XX (L)

  • 03 Mei 2007 - 15:00

    Moeder V Lindsay:

    Hallo Amazone,
    Zo zeg wat kan jij al goed paardrijden ,zo goed zelfs dat je niet meer te stoppen was hi-hi.
    Ik heb de foto's van koninginedag gezien bij Lindsay op de site, je ziet er leuk uit met de krullen en oranje stropdas,maar iderdaad jullie waren wel underdressed voor de gelegenheid, wel grappig toch.
    Nog een paar weken meid,in de tussentijd lekker veel ondernemen,kletsen en,knuffelen met Vivian en Lindsay he!
    Lieve groetje van Sonja

  • 03 Mei 2007 - 18:51

    MeL:

    zo zo... en dan wordt er hier in nederland maar gezeurd over integreren en eigen gewoontes loslaten! :P
    van dat underdressed valt wel mee toch, mooie sjieke stropdassen om allemaal!
    de tijd gaat ook echt snel hier, zeker met dit mooie weer..je zit al over de helft toch? enne sjan, het hele idee achter je korte coupe was toch voor gezonder haar, dubbele permanent helpt daar niet echt bij hoor krullebol!:)
    tot bij je volgend verhaaltje...
    x mel

  • 06 Mei 2007 - 16:14

    Yvette:

    hey meis wat was het fijn je stem weer te horen!! haha die krullen echt te gek! misschien tot snel!!!
    x

  • 08 Mei 2007 - 16:51

    Rosalia:

    hey wijfie moet toch echt tegen je zeggen .....heeeey krullebol ....gedurft hihihi lache jij, nou tot gauw he dikke kus van mij .....

  • 10 Mei 2007 - 14:52

    Fabs:

    Ach ja schat een aantal dingen die je een beetje miste heb je terug gekregen...
    Wat mag ik jou allemaal klaarzetten als je terug bent? hehe
    Bah hier was het heerlijk weer maar ondertussen is het ook niks meer alleen maar regen en volgens Piet zou dat nog wel even aanhouden.
    Paardrijden zou je toch eigenlijk een natuurtalent moeten zijn hehe ;-)
    Pffff ja het wordt tijd dat je terug komt maar geniet nog maar lekker van deze unieke tijd als je hier zit denk je daar weer aan terug.

    Luv you
    Dikke kus

  • 11 Mei 2007 - 11:46

    ®©:

    LEJJKER DING !!1! GHEHE
    pff ik mis je, bah!
    ik hoop dat alles
    nogsteeds goed is daro
    en ik hoop dat ik je snel
    weer spreek (en uiteindelijk weer zie)

    xxxRtgr..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 147459

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: