Vervolg.. - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Vervolg.. - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Vervolg..

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

19 April 2007 | Egypte, Caïro

Deel 2 van het bezoek van papa en mama.. We hebben ontzettend genoten van Dahab, onze kamer had een balkon en ocean-view! De eerste dag zijn we op het super relaxte zandstrand van het Hilton Hotel gaan liggen en de hele dag lekker nix gedaan.. De dag erna hebben we moederdag en vaderdag gevierd omdat ik er niet bij ben op die dagen in Nederland.. Dus eerst zijn we met z'n drieen gaan Quad rijden! Super stoer! Over hobbelige zandweggetjes door de bergen en als pitstop een prachtige oase.. en langs de kust weer terug naar het hotel waar mama en ik vervolgens een heeeerlijke massage hebben gehad..

En de volgende dag, geloof het of niet, HAGELSTENEN (!!) zo groot als golfballen! Heel Dahab bestaat uit Bedouine restaurantjes, oftewel, kussens en lakens op de grond met halve dakjes erboven.. Dus je kunt je wel voorstellen wat een bende het was na die bui! Iedereen in rep en roer om zoveel mogelijk kussens droog te houden maar dat haalde nix uit.. Heel Dahab zag eruit als een verzopen katje..
Dus we zaten rustig ergens binnen te ontbijten en ineens neemt de ober ons mee naar buiten om iets te laten zien.. "Flood, flood!" Bleek er een overstroming te zijn geweest, water dat vanaf de bergtoppen naar de beneden stroomde, zo erg dat de halve zee bruin van het zand was! Dat was ook wel weer gaaf om mee te maken natuurlijk!

De dag erna was weer lekker zonnig en warm en alles weer opgedroogd, alsof er niets gebeurd was :) .. Dus toen zijn we gaan snorkelen in the Blue Hole.. ook echt een must see in Dahab! Prachtig koraal met alle kleuren vissen en andere zeedieren.. Geweldige ervaring!!
Dezelfde dag terug naar Cairo om na zo'n relaxte week weer overladen te worden door drukte, herrie en viesigheid.. Mijn stad ;)

Nog een dagje rustig wat rond gelopen, naar de markt voor souveniertjes. En ik heb een super de luxe, super mooie waterpijp van m'n ouders gekregen :D woehoew!
Zo lang naar het bezoek uitgekeken en nu zijn ze alweer weg :( .. Maar ze zijn gelukkig weer goed aangekomen in het vertrouwde Gilze.

Papa en mama waren eigenlijk net op tijd weg want dinsdag was hier de eerste echte zandstorm dit jaar.. De hele stad zag oranje! En naar buiten gaan was niet echt een pretje.. Met een zonnebril op en een sjaal voor je neus en mond ging het nog net!

Gister avond ben ik een vriend, Sven, van het vliegveld gaan ophalen. Die kwam op de bonne fooi een paar dagen uitwaaien in Egypte.. Dus Luxor staat dit weekend op de planning!

De foto's van Dahab staan onder het vorige verhaal..
En ik wil nog even zeggen dat ik super blij ben met m'n trouwe lezers en alle lieve reacties!!! :D:D:D Helemaal te gek!

Heel veel knuffels en tot snel!

Jannes

• 19 April 2007 - 15:35

Bart En Noor:

Wij hebben papa en mama veilig weer opgehaald van het vliegveld. En net ook een complete uitleg over de waterpijp gekregen.
    Ze hebben het echt erg naar hun zin gehad!!!!
    Dus wij ontzettend, nog veel erger, jaloers....en hebben maar besloten op tijd te gaan sparen voor je volgende stage. :-)

dikke kus

• 19 April 2007 - 20:46

Nadine:

Geweldig dat je pap en mam er waren, heeft je vast goed gedaan, kun je er weer mooi tegenaan en geweldige verhalen blijven vertellen!!
    Kusje!

• 21 April 2007 - 00:47

B:

ik mis jou ook :(

• 23 April 2007 - 12:32

Anne:

Hey Janneke!!!

Ik lees trouw als je leuke verhalen en zo te lezen heb je het echt prima naar je zin! Echt vet dat je zoveel bijzondere dingen meemaakt! SUPER!

Je haar is trouwens echt leuk!

Heel veel plezier nog verder en ik blijf je volgen ;)

Dikke Kus Anne

• 10 Mei 2007 - 14:57

Fabs:

He lekker wief
    Heerlijk al die verhalen, ik blijf denken waarom ik dat lef niet heb. Stoer hoor. Maar vader en moederdag vieren en jij gaat genieten van een massage hahaha dat zou anders zijn geweest als je hier was haha.
    En die waterpijp.... zorg dat ie heelhuids hier aankomt. We gaan hem testen met lekker smaakjes hehe ;-)

Dikke poen
    Miss ya