Desert Haze - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Desert Haze - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Desert Haze

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

25 Maart 2007 | Egypte, Caïro

De afgelopen 3 dagen heb ik zoveel meegemaakt dat ik niet veel waar ik moet beginnen.. Hou je vast..!

We waren uitgenodigd voor een feestje in de woestijn. Het zou in totaal 3 dagen duren, we zouden de Oase zien, de witte woestijn, de zwarte woestijn, de Western Desert, Hot springs, Cristal Mountain.. En dat allemaal in Safari stijl met 4x4 Jeeps.. Ja daar moest ik bij zijn natuurlijk!

Ik zweef nog steeds, zo geweldig was het! We vertrokken vanuit Cairo in een veel te kleine bus, met een groep van 30 man, de ene nog gestoorder dan de ander, haha! Na meer dan 6 uur, half opgevouwen, platgedrukt in de bus gezeten te hebben komen we aan bij het hotel bij de Oase. Midden in de nacht dus meteen m'n bed in gedoken.

'Smorgens worden we wakker, ZANDSTORM! Dus rustig wat ontbeten, iedereen spullen ingepakt en met de Jeeps dieper de woestijn in. Komen we uiteindelijk aan in de White Desert.. Amazing! Spierwit.. zover als je kunt kijken. Overal rare paddestoel-achtige rotsen.. Zie de foto's.. Dat was echt hemel op aarde. :D

Terug de Jeep in, op naar de volgende bestemming; Het feest.
We stoppen in de Western Desert, omringd door 3 gigantische bergen, bijna zo wit als in de Witte Woestijn. Daar werd het kamp opgezet, de muziek installatie, slaapplaatsen, de hele mikmak..

En geloof het of niet.. HET BEGON TE REGENEN!!!!!

JA ECHT! Daar zit je dan, midden in de woestijn, geen groen grassprietje in de verste verte, en het begint te regenen!!! EN IK WAS ERBIJ OM HET MEE TE MAKEN!!! Ik was in de zevende hemel! Hoe vaak regent het nou in de woestijn!?!?
Helaas heeft het de muziek apparatuur een beetje beschadigd, want we hadden natuurlijk geen back-up plan voor als het zou gaan regenen!! haha!!!

De bedouine mannetjes hadden heerlijk voor ons gekookt en daarna kon het feest beginnen.. Super gezellig, ontzettend toffe mensen.. Kampvuurtje gebouwd.. Geweldig!

'Snachts kon ik niet slapen, we lagen hutje mutje en de hele tijd zand in m'n gezicht (nog steeds beetje zandstorm), we lagen niet in tenten ofzo, gewoon in de buitenlucht. Dus ik ben op zoek gegaan naar een alternatieve slaapplek.. En die heb ik gevonden!!! Een grot in de berg, super zacht zand, zachter dan de matrassen bij het kamp. Helemaal windstil, warm.. En toen ik 2 uur later wakker werd zag ik de zon opkomen.. Geen woorden voor.. Heerlijk.. ik deed m'n ogen open en realiseerde me dat ik in een grot, in een berg, in de woestijn lag met uitzicht op de complete leegte en de zonsopkomst..

Kun je je indenken hoe gelukkig ik me voelde? Geen drank, geen drugs, gewoon helemaal HIGH on Life! :D

De volgende ochtend de boel weer ingepakt en de Jeeps in gesprongen. De eerste tussenstop was bij de Cristal Mountains. Ook super mooi, de hele berg van kristal! Waarschijnlijk geen echt waardevol kristal ofzo, maar toch super mooi!!
De volgende stop was in de Black Desert.. Helemaal zwart en overal waar je keek zag je kleine bergjes die op vulkanen leken, met een platte bovenkant zeg maar, super om te zien! Dus we hebben de hoogste zwarte berg beklommen met als resultaat, prachtig uitzicht!! :D

Terug aangekomen bij het hotel moesten we ons weer in de krappe bus wringen, stinkend en zand overal.. Geen tijd om te douchen. Dus iedereen was een beetje beteuterd dat we de komende 6 uur hutje mutje in de veel te kleine, stinkende bus moesten zitten zweten.. En een kwartier later stopt de bus.. Dus iedereen: "huh?" .. Waren we bij de Hot Springs!! Hete waterbronnen midden in de woestijn!! Dus iedereen erin gesprongen, heeeeerlijk! Ik heb wel m'n kleren aan gehouden want er waren wel erg veel mannen aanwezig :S ..

Ik was met m'n stomme kop weer m'n camera vergeten op te laden.. Maar met m'n telefoon heb ik wel een aantal goeie foto's.. En de foto's van Lindsay's toestel komen ook binnenkort..

:D

Knuffels

  • 25 Maart 2007 - 12:25

    Mama En Papa:

    wouw, daar zijn geen woorden voor

  • 25 Maart 2007 - 20:20

    Nadine:

    Ik sluit me aan bij je papa en mama. :)
    X

  • 25 Maart 2007 - 22:56

    Yvette:

    me 2 ! pff I wanna get high like that! :D
    geniet ze !
    kus

  • 26 Maart 2007 - 12:24

    Moeder V Lindsay:

    Hoi meid,
    Lindsay heeft nog niets op haar site over de woestijn,dus kijk ik maar even bij jou he,wat een avontuur weer zeg.
    Heerlijk dat je zo "High on life" kunt zijn he.
    Dikke kus van Sonja

  • 26 Maart 2007 - 18:24

    ®tG®:

    jebus tis hemel daar zo te lezen...
    ik ben echt blij dat je zo geniet daar..
    zet wel even zwart op wit dat je terugkomt
    naar NL ..ik denk niet dat de mensen je anders gaan geloven :P:D
    .xR.

  • 29 Maart 2007 - 19:43

    L'veld 391:

    Wassup Chica?? Je hebt t wel na je zin zo te lezen! Wij vermaken ons ook prima hier In ThE hOoD.. BoZZini is da place 2 b tegenwoordig -> binnenkort muntjes opmaken met de L'veld CrEw!!! Gghave Fan..... Kus, VEM

  • 04 April 2007 - 13:42

    Fabsie:

    Oh schat. WOW wat te gek allemaal! Ik ben zo ontzettend jaloers. Jij doet het gewoon! Helemaal te gek.
    Zeker het high gevoel zonder drugs of alcohol lijkt me heerlijk......
    Het uitzicht, de verhalen, damz!
    Geniet ervan meid! Ondanks dat ik je ontzettend mis, doe je ding daar.
    Ga ervoor! Ben trots op je!

    Luv you
    Dikke poen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 147448

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: