Dahab - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Dahab - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Dahab

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

17 Maart 2007 | Egypte, Caïro

Zondagnacht, middernacht, werden we bij de voordeur opgehaald door een boven verwachting, mooie, nieuwe minibus. 7 uur en 500 km later arriveerde we op de plaats van bestemming; Dahab!! Behoorlijk door elkaar geschud door de hobbelige weg, in de kreukels van het ongemakkelijk proberen te slapen en chagerijnig van de minstens 7 keer dat we wakker gemaakt werden voor checkpoints. Waarom zoveel checkpoints? geen idee.
Dus meteen onze bedjes in gedoken en na een paar uur fatsoenlijk geslapen te hebben zijn we het prachtige strand gaan bekijken. Alleen de naam al van het stukje strand: 'Laguna Beach' .. klinkt toch heerlijk exotisch!?
Prachtig! Blauwer dan blauwe zee, uitzicht op het Sinai gebergte, tientallen surfers en je kunt Saoudi Arabie zien liggen aan de overkant van de zee.. Wat wil je nog meer?

Het was er afgelopen week gemiddeld zo'n 25 graden. Maar er stond soms flinke wind dus de zee vonden we maar niks, brr koud. Gelukkig hadden we een meertje gevonden genaamd; 'Magic Lake'.. Jaahaa, die was NOG blauwer! Er lag niemand dus het hele meertje voor ons alleen. En dat water was een stuk warmer en rustiger dus daar heb ik wel lekker in gelegen. Zo te gek!

De boulevard in Dahab is ook super. Alles is in Bedouine-stijl, dat wil zeggen, overal kussens en lakens op de grond waar je heerlijk kunt relaxen, omringd door palmbomen en met uitzicht over zee natuurlijk. Het eten is er spotgoedkoop, de hotels ook trouwens. De mensen zijn ontzettend aardig en nog niet 'besmet met de toeristen-ziekte' dus je wordt gewoon als mens behandeld en niet als geld-automaat. Geweldig!

Het hotel bood allerlei dagtrips aan en omdat we niet zoveel geld hadden, hebben we 1 trip gekozen.. Snachts het topje van de Sinai berg beklimmen en dan wachten tot zonsopgang. Ik had gehoord dat dat echt een geweldige ervaring moest zijn. En er zijn dagelijks tussen de 100 en 700 mensen die deze berg beklimmen dus ik wilde dat echt graag doen! Maar we hadden ons helemaal niet voorbereid op zoiets dergelijks dus geen fatsoenlijke schoenen bij, geen warme kleding, niets. Die konden we allemaal lenen van het personeel van het hotel maar dat was ook niet om over naar huis te schrijven. Het bleek namelijk een wandeling van 2 en een half uur (!!) stijl omhoog (!!) in -3 graden (!!) te zijn..
Ja dat lees je goed. Nou ik had dus afgetrapte schoenen van 4 maten te groot aan met gaten erin en van de halve sokjes, een spijkerbroek en een fleece trui. MIN 3 GRADEN! Ik dacht dat ik kapot ging. Onderweg schoot er ook nog wat verkeerd in m'n lies, ik denk een spier verrekt ofzo, maarja ik moest wel doorlopen en de laatste drie kwartier waren alleen maar trappen dus het werd erger en erger. Eindelijk boven aangekomen zocht onze gids (die overigens Mozes heette, hoe toevallig in de Sinai!! haha) een mooi plekje uit waar we de zonsopgang goed konden zien. We moesten nog 2 uur wachten tot ie opkwam dus onze ledematen vroren er zowat af!

Maaar.. de zonsopgang was prachtig! Meer dan dat, het was ongelooflijk.. magisch.. fantastisch..
En de terugweg naar beneden was zelfs nog mooier! Daar heb ik niet eens woorden voor! Het was het mooiste wat ik tot nu toe ooit in m'n leven heb gezien. Die bergen.. wauw.. en dan met de lage zon erop.. het uitzicht.. mijn god.. het was echt.. ik was er helemaal stil van en ik heb er zo ontzettend van genoten en ik voelde me echt intens gelukkig.. alleen maar van het mooie uitzicht.. werkelijk.. zucht..

En ik weet dat iedereen nu denkt: "OEHHH ik ben benieuwd naar de fotooooo's!!!" .. ja.. de batterij van m'n camera was leeg.... Maarja, zulke dingen heb ik nou altijd. Ik heb ook 2 maanden voordat ik naar Cairo vertrok tegen mezelf lopen zeggen dat ik moest sparen voor een goede filmcamera en ik heb er nog elke dag ontzettend veel spijt van dat ik dat niet gedaan heb. Zoveel dingen die ik op de film had willen hebben.. maarja.. vette pech. En zeker die nacht, ik baalde als een stekker.. Ik heb wel e-mail adressen van andere mensen van onze groep dus hopelijk binnenkort wel wat mooie foto's.

De volgende dag was ik ontzettend ziek. Ja, het moest er een keer van komen. Het zal een mix zijn geweest van de kou bovenop de berg, verbrande huid van de zon, vermoeidheid, misschien ook iets verkeerds gegeten? geen idee.. maar het was goed mis!
Gelukkig was het de dag erna al minder, gister nog heel lang, heel goed geslapen en vandaag voel ik me weer tip top in orde!

Dit was echt een super vakantie :D


Tot snel!!

Knuffels

  • 17 Maart 2007 - 15:51

    Mama:

    wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Ik wordt er gewoon jaloers op.

  • 17 Maart 2007 - 20:20

    Rosalia:

    hey wijfie ik zie dat je je vet ammuseert geniet er van zie op de foto's zulke mooie dingen dus zal vast en zeker wel ....doe voorzichtig en kom met veel ervaring gezond en wel terug dikke kus roosje

  • 17 Maart 2007 - 21:29

    Nadine:

    Hee mop,
    geweldig verhaal! Ik heb je net gesmst, volgens mij is het aangekomen toch? Jeej. Heerlijk dat je vakantie zo geweldig was, even lekker kunnen relaxen enzo. Ik spreek je snel weer!
    KUS

  • 18 Maart 2007 - 11:02

    Moo:

    nouuuhou.. zo jaloers word ik nu!! bah! Wij zitten hier met vies weer en het nog steeds rond het vriespunt... ik wil ook lekker een zonnetje en zee, meer whatever! het is zoo vies hier...
    Maar ik ben blij voor je hoor honnepon!!! Ennuh.. je gelooft het nooit!!! Gister met een Rotterdammer aan de praat geraakt blijkt dat hij en zijn vrienden jou site volgen.. woehahaha!! je word in de gaten gehouden.. Dus overal bekend jij!
    Ik ga je snel een vet lange mail sturen met alle avonturen hier(want dat zijn mij er niet al wat) Het is hier echt een levende soap and i'm loving it!!!!

    Mis je schatje!!! Hele dikke knuffel voor jou en tot snel!!! xxx

  • 20 Maart 2007 - 08:03

    MeL:

    hey rotjeknor fovourite!:) ben ik net vorige week moana aan het gek maken dat wij hier ook zon hebben gaat het deze week gewoon sneeuwen! god straft gelijk he..
    maar aan je story's en foto's te zien heb jij het super daar in het land van de farao! ben benieuwd naar de rest van je avontuurtjes! wat kut zeg dat je niet kan smsen trouwens, ma ja...ik lees het wel via i-net! xxx

  • 20 Maart 2007 - 11:53

    V I V O:

    Allo Meissie...
    Blij je zondag weer ff gesproken te hebben ;-) De tijd gaat echt snel zeg!! Nog ma ff en dan komen je paps en mams op bezoek... Mocht je nog wensen hebben -> let me know!

    Luv ya, Bousa..

  • 22 Maart 2007 - 15:47

    Juultje:

    Wow ik ben jaloersss!!
    Echt super vet man.. Foto's zijn ook echt mooi!
    Jij bent echt een bofkont ;)

    xxx

  • 04 April 2007 - 14:02

    Fabs:

    Heeeeeeeeeeeeerlijk wat een uitzicht
    Stond laatst op Scheveningen maar lang niet zoals ik hier zie hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 147446

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: