op "vakantie"..! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu op "vakantie"..! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

op "vakantie"..!

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

11 Maart 2007 | Egypte, Caïro

Meeste van jullie vinden waarschijnlijk dat ik 5 maanden vakantie aan het vieren ben en vaak voelt dat ook zo, maar morgen ga ik ECHT op vakantie!!

Lindsay, Vivian en ik vinden dat we wel een weekje zon, zee en strand verdiend hebben. We hebben deze week een paar dagen vrij van school dus een super lang weekend en we gaan lekker met onze billen in een hangmat liggen in Dahab. Dahab ligt in de Sinai een stuk boven Sharm el-Sheikh.
We hebben een reisje geboekt voor de Egyptische prijs, dat willen zeggen (schrik niet) nog geen 50 euro voor 5 nachten inclusief de busreis heen en terug! En dan worden we bij de voordeur opgehaald door een prive busje voor ons drieen..!! Is toch te gek!!

Misschien dat vele van jullie zullen denken dat het wel erg overdreven en luxe is maar na anderhalve maand in Cairo snak je naar frisse lucht, rust, een zomerbriesje, de zee, korte broeken en shirtjes! Hier in de binnenstad 'moet' ik zoveel mogelijk bedekken, ookal is het 30 graden en zweet je de pan uit. Ik schrijf 'moet' tussen aanhalingstekens omdat ik natuurlijk niets MOET maar als ik het niet doe en gewoon in een mouwloos topje ga rond dartelen heb ik binnen 5 minuten een hele horde gefrustreerde mannen achter me aan waarschijnlijk. Bovendien lijk ik dan nog meer op een toerist, en Egyptenaren grijpen elke kans om geld af te troggelen van toeristen. Dan wordt je elke 50 meter een bazaar in getrokken waar je niet meer weg komt voordat je troep van ze gekocht hebt..
Sja jaa.. cultuurverschillen..

Vannacht komt de bus ons halen en dan liggen we morgenvroeg al met een cocktail in onze handen lekker bruin te bakken :)
Ik heb begrepen dat diepzee-duiken in Dahab ontzettend mooi moet zijn, en iets over de "Blue Hole" ergens vlakbij de kust. Dat is een heel diep gat en blijkbaar kun je daar geweldig duiken. Te gek!!
Dus volgende week zal ik jullie weer overladen met ongeloofwaardige verhalen en schitterende foto's!!

To be continued...


Liefs Jannes

  • 11 Maart 2007 - 10:32

    Nadine:

    Fijne vakantie mop. Ik ben net terug uit Cuba, zal je alles nog vertellen maar heb nog niet echt veel tijd gehad, mn hondje is gister aangevallen en opengereten door 3 pitbulls dus daar moet eerst even voor gezorgd worden. Hij houdt zich nu heel groot, de lieverd. Komt wel goed, hij is geopereerd enzo (het gat was zo groot als een bierviltje en tis al zo'n klein ding). Je hoort me nog!
    XX

  • 11 Maart 2007 - 15:11

    Mama:

    geniet maar van je vrije dagen en de zon en de zee!!!

  • 13 Maart 2007 - 14:20

    Moeder V Lindsay :

    Hoi die Janneke,
    Peter en ik wide je nog bedanken voor de gezellige avond die we bij jou hebben gehad toen wij daar waren,en natuurlijk het lekkers,de film,en het shoppen.
    Ja dit past wel bij je, een echte wereldburger he,heiniken ha-ha.
    Lieve groetjes van Peter en Sonja.

  • 13 Maart 2007 - 15:14

    Bart En Noor:

    Heey zusje,
    ben heel benieuwd naar de foto's van je 'vakantie'! duiken moet daar idd heel erg gaaf zijn, zeker doen!

    Geniet er maar van!

    x

  • 17 Maart 2007 - 10:52

    Yvette:

    hey meisje! ik ben beniuwed naar hoe je leventje daar is...ik ben de sites al aan het bijhouden met aanbiedingen naar cairo..misschien weet jij iets? lijkt me echt te gek om een weekje te chillen met jou daar in je nieuwe "hood"...wel leuk trouwens dat vief er ook is...is er toch iets van hier bij jou...Hier is alles still the same..alleen is Kees gisteren terug gekomen uit Curacao..jeuh! en heb ik vorige week mijn oma begraven...wat wel minder is natuurlijk. Ik lees dat je het erg naar je zin hebt, daar ben ik blij om! Ik mis je wel...kan je niet meer bellen voor een pep-talk...maar ik kan je i.i.g zien op de site ghehe...meis geniet ervan...groetjes aan Vivian en pas goed op elkaar. LOVE YOU!

  • 17 Maart 2007 - 16:49

    Jac En Lianne:

    Héé die Janneke,
    Net het site adres van jullie mam gekregen en natuurlijk meten de totale site afgestruind. Leuk joh, wat een ervaring. Ik lees alleen niks over leuke kerels??? We blijven je volgen meid. Laat je jullie pap en mam ook wel hersens eten als ze komen??? Lieve groetjes!!!

  • 04 April 2007 - 14:01

    Fabs:

    Zijn er eigenlijk wel mooie mannen in de buurt... hehe

    kisses

  • 26 September 2007 - 00:05

    Groetjes Uit Curacao:

    We willen even jou even de groeten doen.. Kusje van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 147461

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: