Smog - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Smog - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Smog

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

11 Februari 2007 | Egypte, Caïro

Ik dacht dat het wel meeviel met de viezigheid en de smog. Het tegendeel is waar.. Als ik 'savonds m'n neus snuit is heel m'n zakdoek grijs. En vandaag zijn we tijdens zonsondergang naar de Cairo Tower geweest, een ongelooflijk hoge toren. Geweldig uitzicht! Eigenlijk zou je heel Cairo kunnen zien vanaf daar maar vanwege de vieze lucht zie je half Cairo.. En dat is ook al erg groot! Helaas zijn de foto's stuk voor stuk ontzettend wazig (dat ligt ook wel aan m'n camera, maar vooral smog).

Sjonge jonge wat is het genieten hier.. eerlijk waar! Je wandeld een beetje door de stad, loopt eens langs de Nijl, je maakt hier en daar een praatje. Totaal geen tijdsbesef. Hier wat koffie drinken, daar wat onzin eten.. Weer verder wandelen, hier op een muurtje zitten, daar eens een foto maken.. Heeeeerlijk!

Gisteren zijn Viv en ik met een bootje (een Feluga)over de Nijl gevaren. Dat was te gek! We gaan binnenkort nog een keer overdag want savonds zie je alleen maar lichtjes, ook mooi hoor. Nou, wij daar naartoe, komt er een kerel op ons af rennen,"Feluga? You want feluga? Feluga no good, you need motorboat!" Prima.. wij in de motorboot.. Leek wel een pretpark attractie!! Fel roze, blauwe, groene en gele lichten.. Egyptische muziek knoer hard aan.. en het was geen klein bootje he.. kon je wel met 40 man op! Blijkt dat alle boten een motor hebben, maar wisten wij veel? Varen maar 2 km/u ongeveer..haha. Ze hebben er een half uur over gedaan om te motor gestart te krijgen.. maar het was 't dubbel en dik waard. Een uur lang over de Nijl gevaren, geterroriseerd door muggen en verschrikkelijke muziek, maar prachtig uitzicht!

En morgen weer een dag.. wordt er nu al blij van :)

Knuffel van Jannes

• 11 Februari 2007 - 23:42

Anne:

Hey Janneke!!!
    Hoorde van Mo dat je op deze site al je belevenissen bij hield, dus heb net alles gelezen!
    Super fijn dat je het zo leuk hebt...en ik vond het echt ook super grappig om je filmpje te zien!
    Heel veel plezier iig nog (maar volgens mij gaat dit wel lukken) en ik ben benieuwd naar je volgende gebeurtenissen!!!
    Kus xx Anne

• 12 Februari 2007 - 08:44

Nadine:

Chick, leuk om te lezen dat je daar zo druk bezig bent en het zo naar je zin hebt.
    Blijf genieten, en blijf het ons vertellen!!
    Kusjes!

• 12 Februari 2007 - 11:22

Frank:

SMOG probleem.

Uit recentelijke studies van millieuorganisaties is gebleken dat de luchtkwaliteit in Maastricht en omstreken beduidend is verbeterd. Opvallend is dat de stad Caïro vrijwel gelijkertijd een enorme toename kent van smog ontwikkeling. Greenpeace legt in het programma NOVA een duidelijke verwijzing naar het plotselinge verdwijnen van ene: "J van O". Europese organisaties onderhandelen in het kader van de internationale betrekkingen met J van O over de overmatige rookontwikkeling sinds haar arriveren in Caïro.

binnenkort meer.

• 12 Februari 2007 - 14:22

Mama:

zo te lezen gaat het heel goed met jullie. hebben jullie nog wel tijd om naar school te gaan straks?

• 12 Februari 2007 - 18:46

Ineke:

hoi janneke,
    even niet op je site gekeken maar dan ben je wel even bezig om weer helemaal bijgelezen te zijn.
    zat ook even voor joef achter het scherm ( 't filmpje te kijken van je kamer, ze dachten hier dat ik niet helemaal lekker was en bijna van m'n stoel viel!!!
    best fijn om zo met je mee te beleven.
    wel heel wat anders dan toen jullie pa en ma in Qatar zaten. toen moesten we het doen met een cassettebandje(!)of zo'n dun blauw luchtpostpapiertje dat zowat twee weken onderweg was.
    zo te zien en te lezen heb je het wel erg naar je zin in je nieuwe huis nu maar hopen dat het op school ook een beetje leuk wordt dan komt het allemaal dikvoormekaar.
    tot schrijfs maar weer, groetjes van ons allemaal.

• 14 Februari 2007 - 17:47

Valentijn: