Woestijn - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Woestijn - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Woestijn

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

14 Februari 2007 | Egypte, Caïro

Vandaag was weer een te gekke dag.. We waren uitgenodigd door de vice ambassadeur en zijn vrouw voor een diner bij hun thuis. We hebben hun ontmoet op een 'Nederlanders-bijeenkomst'. Dat is hier elke eerste donderdag van de maand.. best grappig.. komen ook allerlei hoge piefen.. Dus daar hebben we wat genetwerkt.
En zo kwamen we dus in contact met de vrouw van de vice ambassadeur. Ontzettend gezellige vrouw. Dus vorige week zijn we met haar gaan lunchen en winkelen. En vandaag hebben we daar dus gedineerd... boh.. een MOOI HUIS van hebikmejoudaar..
Super toffe mensen, echte levensgenieters. Erg lekker gegeten ook, couscous. mmyammie..

Hun wonen hier al 3,5 jaar dus die wisten ons alle ins-and-outs te vertellen van egypte.
Toen bedacht ik me dat ik aan 5 maanden niet genoeg heb om alles te kunnen zien! Ze lieten foto's zien van de Witte Woestijn.. prachtig! Is een paar uur rijden vanaf Cairo, maar dan heb je ook wat. Spierwit zand zover als je kunt kijken.. TE GEK!
Ze vertrekken morgen weer voor een paar dagen naar de woestijn. En ik zat net met mama op MSN dus ik vertelde haar dat, en dat het me zo gaaf lijkt om ook eens in de woestijn te slapen. Blijkt dat ik dat al eens gedaan heb! Toen was ik nog niet eens een jaar oud! Super leuk verhaal.. Dus als m'n ouders hier op visite zijn gaan we ook naar de woestijn.. net als 20 jaar geleden :)

Morgen gaan we in de buurt van Khan el-Khalili (oude markt) door een buurt wandelen die ook heel mooi moet zijn. Ik laat jullie nog wel weten hoe dat was.

Verder heb ik veel in bed gelegen omdat de school vanaf zondag begint en dan zit uitslapen er niet meer in. Dat is trouwens ook behoorlijk wennen, het weekend is hier vrijdag en zaterdag. Dus zondag is hier geen rustdag, zondag is maandag! Hectisch, iedereen weer werken of naar school, "Just another manic Sunday.. oewoehoehoe". Ik ben dus ook elke dag in de war over welke dag van de week het is. Maar ze zeggen dat je daar snel aan went..

Binnenkort weer een verhaal.. :)

Dikke kus, Jannes.



PS:
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen m'n verhalen lezen en berichtjes achter laten!

  • 15 Februari 2007 - 00:46

    Nadine:

    Hee Chick,
    Doe je goed dat netwerken zeg! Zomaar bij die mensen gaan eten!
    Cool dat je in een woestijn gaat slapen ook.
    Hier in NL is het drukdrukdruk, het is nu kwart voor 2 en ik zit nog steeds aan school te werken, schandalig! Ik mail je snel even over de ontwikkelingen hier in NL.
    Hele dikke kus en alvast weltrusten!

  • 15 Februari 2007 - 08:00

    Papa:

    Vind het wel een leuke gedachte, wij zondag de Carnaval in, en jij eindelijk aan het werk!! Worden de rollen eens omgedraaid. Liefs en dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 147462

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: