Waar blijft de tijd?? - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Waar blijft de tijd?? - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Waar blijft de tijd??

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

08 Februari 2007 | Egypte, Caïro

..... Even over het filmpje uit het vorige bericht.. ik had iets verkeerd ingesteld, maar nu kan iedereen m wel zien. Dus ga er lekker voor zitten, geniet van het onzinnige commentaar, zet je geluid aan en hou je hoofd scheef! Veel kijk- en luister plezier!! .....



Het lijkt al maanden geleden dat ik werd uitgezwaaid op het vliegveld.. Stonden ze met z'n zessen te zwaaien.. Niemand huilde, behalve ik. En mama deed heel erg haar best om het in te houden.. Vivian ook denk ik..

In een mum van tijd stonden we al midden in de drukke stad, en de week is voorbij gevlogen! En, heel gek, toch lijkt het alsof ik hier al maanden zit.

Ik vind het ook ontzettend zonde om een dag niets te doen. Dat kan hier ook bijna niet want er is TE veel te zien en te beleven.

We zitten hier nu met z'n vijven.. En het gekke is dat ik de enige ben van de 5 die nog geen moment heeft gedacht: "IK WIL TERUG NAAR HUIS!!" De rest heeft het, vooral de eerste dagen na aankomst, best moeilijk gehad.
Ik vond het hier vanaf de eerste seconde al helemaal geweldig!

Het raarste wat ik hier heb meegemaakt was de dierentuin.. Daar zijn we een paar dagen geleden naartoe gegaan..
Dat kost 3 eurocent entree (!!!) maar dan wordt je vervolgens overladen door mannen (werknemers van de dierentuin) die heel graag je gids willen zijn, en die moet je daarna dus ook betalen daarvoor.. "Come, Come! I take you to baby lion!" .. Goed, wij naar het baby leeuwtje.. "BABY??" dat was echt geen baby meer.. ontzettend zielig, dat beestje kon helemaal niets! Niet eens zelf lopen.. En in een donkere kooi.. Volgens mij hadden ze die gedrogeerd.. Hij (of zij) keek ook heel droevig. Wel foto's gemaakt natuurlijk, we moesten er immers voor betalen.

Maar goed, het rare aan de dierentuin dus.. De mensen daar! Wij, westerlingen, waren de apen!
Het is niet overdreven; We liepen naar de olifant (ookal zo zielig in een klein kooitje trouwens) en de mensen, gewone Egyptische bezoekers, draaiden serieus om, om naar ons te kijken i.p.v naar de olifant. Ongelooflijk! En niet gewoon kijken, nee staren! Als ze camera's zouden hebben hadden ze foto's van ons gemaakt, zeker weten. Kinderen die achter ons aan kwamen rennen om ons aan te raken!

Zoiets wazigs had ik nog nooit meegemaakt.. Voelde me net een Hollywood Moviestar!!

Een paar dagen geleden regende het.. op zich wel lekker want dat kun je tenminste gewoon ademen, frisse lucht..
Em de dag erna weer volop zon, dus ik dacht "Jeuh, SLIPPERS AAN!" .. Loop naar buiten.. FLATS.. in de modder.. Ze hebben hier dus geen putjes of iets dergelijks.

Vandaag het Egyptisch Museum gezien.. Ook erg interessant.. Een hoop dingen in vitrines waarvan ik dacht.. wat is dit voor troep? En sieraden die eruit zagen alsof ze zojuist op straat gekocht waren van een zwerver.. Maaaaar ook een hoop mummies, die waren wel erg cool om te zien. En die farao kisten met een hoop goud en tierelantijntjes.. Super!

Ook even naar de school gegaan. Is dus echt maar 5 minuten lopen vanaf mijn appartement.. Van de buitenkant ziet het eruit als een oud, vervallen gebouw en we keken elkaar aan zo van "Is het echt hiiier??" Maar eenmaal op de juiste verdieping ziet het er allemaal heel goed uit, klaslokalen enzo. Komt wel goed :)


Tot over een paar dagen!

Kusjes

  • 08 Februari 2007 - 20:46

    Faraoow:

    ewa je chilled m haha kvind t echt super voor je!!

  • 09 Februari 2007 - 11:36

    Mama:

    zo wordt aapjes kijken een heel ander verhaal.

  • 09 Februari 2007 - 12:22

    V Ivo:

    Ey chix,
    hihi... die dierentuin kost nog steeds hetzelfde!! Leuke foto's.. Mis u... Mwaaaahh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 147453

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: