Hollandse dropjes! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Hollandse dropjes! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Hollandse dropjes!

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

03 Maart 2007 | Egypte, Caïro

Als je zo ver weg zit ga je de kleine, alle daagse dingen van Nederland missen. Zoals; boterhamworst, koffiemelk, kroketten, kaas, pindakaas.. en dropjes!! maaaar een paar dagen terug liepen we in een winkelcentrum.. en tot mijn grote verbazing staat daar daadwerkelijk een snoepkraam.. vol DROPJES! Ik dacht dat ik een oase zag! Meteen maar een hoop ingeslagen. Je betaalt er wel 3-dubbel de Nederlandse prijs voor maarja, dan heb je ook wat! (..Ben nu ziek, teveel drop gegeten..hihi..)

Het is nu dan eindelijk tot me door gedrongen dat ik hier nog 4 hele maanden zit en dat ik niet elke dag hoef te beleven alsof het de laatste is. Daarom heb ik afgelopen week ook niet zoveel gedaan. Ik heb veel thuis gezeten, relax op m'n balkonnetje in de zon, muziek hard aan. Veel middagdutjes ingelast, films gekeken.. heerlijk.
Ohja, echte aanrader: The Pursuit of Happiness. Volgens mij draait ie bij jullie nog in de bioscoop, is erg mooi.

Gisteren zijn de moeder en stiefvader van Lindsay aangekomen. Vandaag zijn we met z'n allen op een feluga bootje gegaan op de Nijl tijdens zonsondergang. Erg gezellig.
Ik kan nu echt niet meer wachten tot mijn ouders komen. Vorige week de vader van Viv.. nu de ouders van Lindsay.. Het begint nu wel te kriebelen hoor..!

Egyptisch kletsen gaat steeds vloeiender, heb nu al hele gesprekken met taxi chauffeurs, de man van de buurtsuper, de concierge, straatkinderen.
Meeste straatkinderen hebben hier hun vaste plekje. Een bepaalde straat of plein. En een paar weken terug kwam een klein meisje, bij mij in de straat, me smeken of ik zakdoekjes wilde kopen van d'r. Wilde ik niet maar ik had toevallig een appel in m'n tas en gaf die aan haar. Toen ben ik naast het meisje op de stoep gaan zitten en wat gaan kletsen. Ik verstond niet alles maar waar het op neer kwam was; ze kon niet naar huis voordat ze genoeg geld had want anders zou ze klappen krijgen thuis. Haar kleine zusje en broertje kwamen er ook bij zitten en die zeiden ook dat ze zo moe waren en nog niet genoeg geld hadden om naar huis te gaan. Het liefst had ik ze m'n hele portemonee gegeven maar... die was leeg. Dus ik zeg tegen het meisje; "Kijk, ik heb ook niks"..
Omdat mijn straat haar plekje is, kom ik haar vaak tegen. Dan roept ze "Hee vriendin!" en ze vraagt me nooit meer of ik zakdoekjes wil kopen. En dat terwijl ik haar nooit geld gegeven heb. Dus toen ik haar vanmiddag zag ben ik weer even met haar gaan kletsen, en toen dacht ik, ik neem haar mee naar die lekkere croissanterie verderop. Ze was helemaal ondersteboven! Ze kiest een chocolade croissant van 10 eurocent en ik loop naar de kassa.. trekt ze me aan m'n mouw en zegt met een bezorgd gezichtje: "Vriendin, heb je wel genoeg geld?" .. aahww.. ik zakte bijna in elkaar zo schattig vond ik het. Lief he?

Ik denk dat ik komende week weer het een en ander ga ondernemen dus hopelijk bij het volgende bericht ook weer wat nieuwe foto's.. :)

Tot snel!

Kusje

  • 04 Maart 2007 - 09:19

    Mama:

    Wij brengen straks wel dropjes meee!!

  • 05 Maart 2007 - 17:31

    Ko:

    mooi dan stuur ik een doos kroketten :P

  • 07 Maart 2007 - 21:59

    Ineke:

    elke keer weer lees ik je verhalen met verbazing. was even achter maar ben nu weer helemaal bij. jaap zegt is ze daar voor school of voor vakantie???
    ik zeg school is niet zo interresant om over te schrijven maar al die belevenissen wel, dus....
    er zullen wel een hele berg foto's te zien zijn als je terug bent denk ik.
    maar dat duurt nog even, geniet er maar lekker van,
    doei en groetjes van ons allemaal.

  • 08 Maart 2007 - 20:23

    Julienne:

    Ik liep een beetje achter met lezen, dus ontdekte net pas dat je hersenen hebt gegeten... en op Ilja's site las ik dat er hond op een menukaart stond :S Ik eet niks meer vandaag met die verhalen van jullie! Bleeeeh :) Ik ben dan wel ook zeikerd wat mijn eten betreft; ik ga zó geen inktvis enzo uitproberen!
    Ik ga wel ook inderdaad dropjes missen wanneer ik weg ben (2 weekjes nog! yay!) Ik hoop ook een kraampje te vinden zoals jij :D
    Veel plezier verder!

    Groetjes :)

  • 09 Maart 2007 - 14:09

    Nadine:

    Wat een lief kindje! Ben net terug uit Cuba, ik ga het je allemaal nog vertellen hoe het was..
    XX

  • 09 Maart 2007 - 16:43

    Oma V Opstal:

    janneke we zien dat je het best naar je zin hebt opa is een beetje jaloers op de piramides die jij al gezien hebt groetjes van opa en oma en de verdere familie.

  • 04 April 2007 - 14:00

    Fabs:

    Shit he ik kan het iedere keer niet geloven. Zet mij zelfs aan het denken met alles... 10cent... wat kunnen wij ons dan soms druk maken om net niks...

    still miss you, luv you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 147361

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: