Hersenen - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Hersenen - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Hersenen

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

26 Februari 2007 | Egypte, Caïro

Jawel, gister heb ik dan eindelijk hersenen gegeten! Best lekker maar het idee dat je hersenen aant eten bent is een heel raar gevoel! Hier eten ze het allemaal.. dat kun je je in Nederland niet voorstellen, toch?

De vader van Vivian is hier voor een paar dagen dus we zijn al een hoop leuke dingen met m gaan doen. Zo zijn we vrijdag naar de Moskee van Mohammed Ali gegaan en het kasteel van Salah Edin.. allebij grote namen uit de geschiedenis van Egypte. Hele grote, super mooie moskee.. maar bomvol toeristen natuurlijk.

Zaterdag ben ik weer het wandelingetje gaan maken van Bab Zuwela richting de citadel waar we vorige keer in die arme wijk bij die oude vrouw terecht kwamen. Deze keer kozen we een ander zijstraatje en kwamen we langs de Blauwe Moskee. Was ook helemaal the max! Heel oud, 700 jaar, en helemaal betegeld met blauwe tegeltjes. Deed me een beetje denken aan delfts blauw :). We konden helemaal naar boven in de minaret.. een smal trappetje op zonder enig licht, het maakte geen verschil of ik m'n ogen open of dicht deed, zo donker! En eenmaal boven op de toren hadden we prachtig uitzicht!
Ze noemen Cairo ookwel de stad van de 1000 minaretten, nu snap ik waarom.. Ik heb ze niet geteld maar overal waar ik keek staken de torens van de moskeeen boven de huisjes uit.

Vandaag kwamen een paar mannetjes een nieuwe airco plaatsen, dus daar moest ik voor thuis blijven.. dus ik dacht al dat m'n hele dag naar de malle moer zou gaan, maar ze waren in 20 minuten klaar! haha, dat ging echt super snel.. "waar?" "hier?" oke, hup, gat in de muur, hoop geschreeuw naar elkaar, ding ophangen, nog een paar dingen vast schroeven, zooi opruimen en weg waren ze.. Ik had nog niet eens tijd om te vragen of ze thee wilden. Net nu ik gewend was geraakt aan het feit dat Egyptenaren hun tijd nemen, en vooral de tijd vergeten..

Op school gaat het wel goed maar veel lessen zijn echt nog beneden ons niveau. Het blijkt nu dat de hogere klas precies dezelfde stof krijgt maar in een ietsje pietsje hoger tempo. Dus daar lag het niet aan. Die hebben laatst dus ook die les gehad met 'hallo, hoe gaat het-gesprekjes'. Dat is echt niet leuk. En we hebben er allemaal een gigantisch bedrag voor neergeteld dus hopen dat er snel verandering in komt.. Het komt wel goed, daar twijfel ik niet aan :)

Ohja ik ben de Nederlandstalige HipHop aan het introduceren in de clubs hier.. Nog even en m'n favorite artiesten zijn hier beroemd! haha..

Toch gaat mijn leven hier niet alleen maar over rozen. Na een paar tegenslagen vlak achter elkaar is het niet makkelijk om altijd positief te blijven maar gelukkig put ik veel kracht en energie uit deze levendige stad en de 'choatische rust', zoals ik het graag noem. :)

I keep a smile on my face, it goes well with the sunshine :D

Tot snel weer!

Kusjes

  • 26 Februari 2007 - 21:45

    ®:

    ;D

  • 26 Februari 2007 - 23:30

    Nadine:

    Schat, ik ga je een tijdje niet spreken omdat ik over 2 uurtjes vertrek naar het vliegveld. Sowieso ga ik je smsen en hoop ik dat het allemaal aankomt. Heel veel plezier nog de komende dagen. Maak je niet druk, als er wat is, stuur een mailtje (bellen is zo duur). Loop niet verloren in de binnenstad en geniet van alles wat je nog mee mag maken daar.
    XX

  • 27 Februari 2007 - 05:26

    Moooowtjuh:

    mis joe honnepon!! hhaahah... Egypte laat jou nooit meer gaan volgens mij. Zijn veel te blij dat ze een Janneke hebben. De verhalen hier stapelen zich al op.. can't wait to tell you!
    Dikke kus

  • 27 Februari 2007 - 19:09

    Mama:

    hersenen eten staat niet bovenaan mijn verlanglijstje, maar alle andere dingen willen we gauw samen met jou beleven. dikke kus!

  • 01 Maart 2007 - 18:03

    Yvette:

    dude! oh ik ben echt dom...heb ik eindelijk weer internet snap ik niet hoe deze site werkte. ikke allemal www.waarbenjij.nu/janneke en ik snapte al niet dat ie het niet deed! dom dom dom....maar dan ben ik dan eindelijk! pff ik heb nog wel veel in te halen met die verhalen op je site maar ik beloof dat dat goed komt! ben blij dat je het zo naar je zin hebt! ben nu weer druk druk dus moet weer gaan....ik beloof ik lees alles en reageer zo snel mogelijk! doe rustig aan daar! LOVE YOU kus

  • 02 Maart 2007 - 15:02

    Oma V Opstalw:

    waarwaren die hersenen van het lijkt me vreselijk om dat te eten.janneke heel veel groetjes ook van opa.

  • 03 Maart 2007 - 02:00

    Biertjeeeeeeeeeeeeee:

    hey lekker ding kwenie of dadegij bier drinkt maar keb dr net ene voor je open getrokken !

    x Grote vriendelijke reus

  • 04 April 2007 - 13:57

    !:

    wow dat ik niet eerder alles heb gelezen.
    sjesus had ik maar de ballen om dat te gaan doen, maar ben er teveel een huismus voor.

    Luv you and miss you

  • 04 April 2007 - 13:59

    Fabs:

    Die was dus van mij haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 147457

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: