School - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

School

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

21 Februari 2007 | Egypte, Caïro

De eerste schooldag was erg leuk! We waren allemaal super blij dat we de lerares perfect konden verstaan en de lessen waren best leuk. Het rooster is geweldig! Elke ochtend van 8.30 tot 13.00 en dan ist klaar! Ook blijkt het zo te zijn dat we over 4 weken zelf kunnen kiezen welke lessen we willen en daar zitten echt hele leuke tussen! bijv. de historie van egypte ontdekken d.m.v. liedjes, improviseren, en zelf eentje heet; "Humor" .. haha.. te gek!

Maar de dag erna werden we verdeeld in twee niveaus en omdat ik die test niet zo goed had gemaakt als de rest ben ik in de lagere klas geplaatst.. Nou dat heb ik gemerkt.. Vandaag hadden we een saaie les.. Komt de lerares aanzetten met dialoogjes zo van; Hallo? Hoe gaat het? Goed, met jou? etc.. En alles 26 keer herhalen.. En dan in een tempo dat een kreupel, doof, oud vrouwtje nog zou zeggen; "heuj, schiet es op!!"
Boh.. ik dacht dat ik gek werd.. Zulke gesprekjes heb ik hier op straat de hele dag, elke dag!

Dus als het volgende week niet veranderd dan ga ik vragen of ik in de hogere groep kan.. anders kan ik beter thuis blijven namelijk.. :S

Oh en zondagavond / nacht.. was geweldig!! Vrienden hadden ons meegenomen naar de Moqattam Mountain.. Dat is echt subliem! Een berg, zowat midden in de stad, met een uitzicht over heel Cairo.. verbluffend.. we gingen snachts, dus je ziet zo'n grote verlichte stad liggen, zo ver als je kunt kijken fonkelende lichtjes.. En ik stond op een gegeven moment op een cliff, op een klein rotsje.. En als ik naar beneden keek zag ik de berg niet eens.. dus echt alsof ik vloog.. Kon helemaal naar beneden kijken.. TE GEK!

Nu school begonnen is houdt 't even op met de uitstapjes, moet er elke ochtend vroeg uit.. vermoeiend.. gister lag ik al om 19.00u uitgeteld op de bank! Mezelf om 20u maar naar bed gesleept.. flink bijgeslapen dus.

Tot snel!!

Jannes

  • 21 Februari 2007 - 18:09

    Nadine:

    Hee Schat, echt heerlijk voor je dat het met school zo lekker geregeld is dat je smiddags vrij bent. Hoop voor je dat het niveau snel wat hoger wordt en anders kun je altijd proberen om te switchen. KOMT GOED!
    Kus.

  • 21 Februari 2007 - 21:48

    Julienne:

    Heey!

    School daar klinkt best wel relaxed :) Mooie tijden, leuke vakken! Jammer van je toets... zie ik mezelf ook nog wel doen :S Maar je mag vast wel naar een hogere groep als blijkt dat dit echt te simpel is.
    Veel succes ermee in ieder geval!
    En niet te veel op gevaarlijke richeltjes staan he :P (jaloers!)

    Groetjes :)

  • 22 Februari 2007 - 13:23

    Je Klasgenootje:

    hey Janneke,

    Ik zie/lees dat je het naar je zin hebt in Cairo, fijn om te horen! Ik wens je veel plezier in Egypte& doe de rest de hartleijke groeten.

    m.v.g.

    Anas

  • 22 Februari 2007 - 15:46

    Bart En Noor:

    Hee zusje,
    Het echte leven is dus al begonnen? Maar gelukkig heb jij al weer weekend, haha!
    Wij gaan even een weekendje ardennen doen met de mensen uit Eindhoven.
    Fijn weekend!!!!
    x

  • 22 Februari 2007 - 17:33

    Ko:

    hoe meer ik lees hoe jaloerser ik word :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 147449

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: