The Pyramids! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu The Pyramids! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

The Pyramids!

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

18 Februari 2007 | Egypte, Caïro

Yep, vandaag dan eindelijk de piramides gezien! Super te gek! Super-fantastisch-indrukwekkend-ogen-uit-kijkend-grandioos-ik-wil-een-dansje-doen-te gek! Er staan er 6.. drie kleine en 3 grote, en de Sphinx is ook ongelooflijk mooi!

Gelukkig ging m'n huisbaas met ons mee want de mensen die er rondlopen die geld van je willen zijn om gestoord van te worden! Ze schreeuwen als een tierelier en ze sleuren je alle kanten op! We werden er echt even duizelig van. Maar omdat we een Egyptenaar bij ons hadden konden we ze nog enigzins afschudden.
Ik heb wel 100 foto's gemaakt denk ik.. Zo ontzettend mooi! Je kunt ook via kleine donkere gangetjes in de piramides kruipen maar daar is verder nix te zien.. een lege donkere kamer.. Alle spullen staan in het museum..

En om het echte piramide-gevoel te ervaren zijn we een stukje op kamelen gegaan! Super leuk! Had ik al eens eerder gedaan in Libanon maar in deze omgeving is het echt de max!! Je hobbelt door de woestijn op een kameel tussen de piramides.. dat is echt.. wauw.. Mijn kameel heette Casanova trouwens :)

Gister had ik zin om te wandelen.. Ik begon thuis (in Downtown) langs de Nijl naar het zuiden.. Een dikke 4 uur later eindigde ik bij Lindsay en Vivian in de wijk Maadi!! Ik heb geen idee hoeveel kilometers dat zijn maar de metro doet er 20 minuten over.. het was in ieder geval ontzettend ver! Onderweg ben ik hier en daar gestopt om op een mooie rots te zitten aan de Nijl. En om de zonsondergang te zien..
De wandeling gaf een enorme energy-boost! Fitter dan ooit tevoren belde ik aan bij Linds en Viv, die konden haast niet geloven dat ik helemaal gelopen had. Egyptenaren verklaren me voor gek; "Daar hebben we auto's voor hoor!"
Het laatste stukje was wel behoorlijk eng.. De zon was intussen onder en ik liep nog steeds langs de Nijl maar ik wilde dus de wijk Maadi in. En ik zag een klein weggetje waar een heleboel mensen liepen en ik wist dat ik ongeveer ter hoogte van Maadi was dus ik dat weggetje in.. ... Enge straatjes zeg ik je!! Geen electriciteit dus het was er helemaal donker, smalle straatjes, karren met ezels ervoor die met een rotgang bijna over m'n tenen reden! Alsof ik op de set van een enge film beland was..
Maar op een gegeven moment viel het me op dat niemand het wat kon schelen dat ik daar liep. In de drukke stad roepen mensen je na omdat je buitenlander bent (en dus geld hebt), en kijken ze je aan alsof je een buitenaards wezen bent. Maar dat vonden ze daar helemaal niet interessant ofzo, terwijl het een buurt was waar een toerist echt niet zomaar rondloopt en er dus mensen wonen die nog nooit een buitenlander hebben gezien. Dat gaf me wel een rustig gevoel, ik voelde me even 'gewoon lekker normaal'. Dus toen ik ergens een klein winkeltje binnenliep om de weg te vragen ben ik meteen maar even blijven hangen voor een kopje thee :)

Morgen dan eindelijk de eerste schooldag, spannennnnd! Ik moet goed uitgeslapen zijn dus hier houdt het verhaal helaas weer op. Ik heb eigenlijk nog veel meer te vertellen over de afgelopen twee dagen.. Zo indrukwekkend, de piramides, de kweenie-hoeveel-kilometer-lange wandeling..

De foto's vertellen de rest wel..

Knuffel

Ps: foto's met m'n koppie erop komen nog, die staat op Lindsay's camera..

  • 18 Februari 2007 - 03:15

    Mo:

    Hiii liefie!! ik mis jou ook super erg...!!! ik ben benieuwd hoe je eerste schooldag is bevallen. Ik hang maar een beetje rond hier. gister nieuwjaar gevierd met keiveel vuurwerk, was echt helemaal geweldig! Nog wezen stappen met de boys en heb het goed naar mijn zin. Vanochtend moesten we vroeg op om een Chinese koekjes te maken vet grappig. Lief, ik ga er weer vandoor de foto's zien er goed uit! xxx

  • 18 Februari 2007 - 03:47

    Nadine:

    Chick, kijk je wel een beetje uit daar? Ik ben net terug van Treetz in 013, was zooo dik! Ben gister gaan carnavallen, heb het uitgehouden tot het eind dus opzich viel het allemaal wel mee. Tilburg is echt los. Maar wel cool. Denk dat ik morgen ook maar even ga kijken, het is tenslotte om de hoek dusja, wat moet je dan!
    Spreek je snel lief.
    KUS

  • 18 Februari 2007 - 08:42

    Opa En Oma V. Opstal:

    we hebben de brief gelezen en de foto's gezien. die waren heel leuk. groetjes van ons allemaal opa oma cas veerle en marit

  • 18 Februari 2007 - 18:07

    Mama:

    prachtige foto's!!
    kan niet wachten om het ook in het echt allemaal te zien.
    Ben je wel voorzichtig als je alleen op pad gaat!!!

  • 19 Februari 2007 - 15:27

    Moeder Van Moana:

    hallo janneke,mooie fotos en omgeving.je vermaakt je daar wel,lees ik.groetjes

  • 19 Februari 2007 - 15:52

    Juul:

    Ha Jan!
    Jij maakt vette dingen mee!
    Doe je wel een beetje voorzichtig?!?!
    Hoop dat je school bevalt!
    Kus

  • 20 Februari 2007 - 11:48

    KaNtOorMiEp V I V O:

    Izzayik ya binti? Kif 7al el madrasa?? Nchala kuli hagga tamam.. Leuke stories sweetzz! Bi touwfiq op Le DEAC.. Bousa Kbiiiiiiirrrrrrrrrrrrraaa, V I V O

  • 24 Februari 2007 - 19:49

    Mieke Coehorst:

    Ik ben een collega van je mama.
    Geweldig daar in Cairo zeg,leuke foto's ook bij de pyramides.
    Je zult een hoop te vertellen hebben als je terugkomt
    Een hele fijne tijd en studie toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 147356

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: