Goodmorning Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van janneke opstal - WaarBenJij.nu Goodmorning Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Goodmorning Ecuador!!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg janneke

20 Oktober 2010 | Ecuador, Quito

Nou, dus wat je ervoor over moet hebben, is ongeveer 14 uur in een krap vliegtuigstoeltje zitten met je knieen in je nek en de knieen van je achterbuurman in je rug en met een beetje pech zit er een irritante Spanjaard naast je met ADHD die spierst als hij praat en verschrikkelijk uit z'n giechel stinkt. Je krijgt drie keer iets ranzigs voorgeschoteld, met speekselspetters van je buurman erin want die vind praten zo leuk.. Maar goed, dat doorsta je want wat volgt wordt fantastisch.. :D

Ik landt om 17.30u in de hoofdstad, Quito, regel een taxi naar het centrum, zoek een leuk hostel, neem een douche, plof neer en slaap de daaropvolgende 16 uur. Van het bruisende nachtleven heb ik dus weinig meegekregen maar niet getreurd, dat komt nog wel.
De volgende dag reis ik meteen door, wel lekker op m'n gemakje, naar Peguche. Dit is een piepklein dorpje in de bergen vlakbij Otavalo. Marlies, die ik ken van mijn zumbalessen, heeft me namelijk aangeraden haar zus op te zoeken, Mieke. Mieke is een bijzondere vrouw en ze heeft hier een super schattig hostel, Aya Huma, heel rustig, relaxed en kleurrijk.
Er leven hier verschillende Indianen stammen en meeste locals lopen hier nog in traditionele kledij en allemaal hebben ze mooie lange zwarte haren in een vlecht..

De eerste dagen had ik een behoorlijke jetlag. Ik vergat zelfs een hele dag te eten! Nou dat gebeurt me anders nooit!
Zaterdag vroeg in de ochtend liep ik naar Otavalo want daar is wekelijks een wereldberoemde markt. Ik liep nog geen tien minuten of er stopt een auto. Een jong meisje steekt haar hoofd uit het raampje en roept iets. Ervan uitgaande dat ze riep "waar ga je heen?", riep ik "Otavalo!", en ik mocht meeliften. Achterin zit een nog jonger meisje met een puppy op schoot. De vader begint meteen te ratelen in het Spaans, ik doe net alsof ik 't versta en ze nemen me mee naar de dierenmarkt. Hier liggen allerlei soorten dieren op, onder en over elkaar heen in kleine kooitjes en aan touwen, klaar voor de verkoop. Bizar maar tof om te zien. Ook de rest van de markt is super. Enorm groot, de hele stad is een grote marktkraam, net koninginnedag! Ze verkopen er werkelijk alles.

Een kwartiertje bergopwaarts vanaf het hostel klettert een grote waterval. Vooral het pad ernaartoe is prachtig! Ik werd er helemaal blij van. Op de terugweg stak ik zelfs ineens m'n armen in de lucht en begon, ik lieg niet, een carnavalsnummer te blèren.. Gewoon.. omdat ik blij was denk ik.. best een beetje raar eigenlijk..

Ohja ik heb ook een moeder en een dochter ontmoet, van 60 en 22, die samen aan het backpacken zijn, da's toch bijzonder?!
Inmiddels ben ik al een drie dagen bezig met Spaanse les. Vier uur per dag, een-op-een, dus heel intensief! Maar er zit een Australier in het hostel, beetje een eigenaardig mannetje, en die had leuke truucs om de concentratie te verbeteren, brain-gym noemde hij het.. Volgens mij helpt het want ik pjotter na drie dagen al aardig wat Espanol :D In de bus en op straat, beetje vragen stellen aan mensen, vinden ze nog leuk ook!
Morgen nog een les en dan terug naar de drukke stad want ik heb genoeg rust gehad en heb weer zin in herrie! :D

Liefs!

  • 21 Oktober 2010 - 09:56

    Linsey Q.:

    ooooooh als ik je verhaal zo zit te lezen dan lijkt het net dat wij mee zijn op avontuur.. spaans leren en al.. janneke is op dreefffffff.. nou post maar regelmatig wat verhalen en foto's ik zit met smacht te wachten naar vermaak op het werk :)

    enjoy enjoy your time over there

  • 21 Oktober 2010 - 10:00

    Dennis:

    He Janneke, zijn weer erg mooie ervaring die je op doet, leuk om te lezen! Haha en zie het al helemaal voor me die geweldige vlucht van 14u. Ben erg benieuwd naar hoe de Spaanse taal je bevalt, lijkt me erg tof om te spreken!!

    Geniet van de herrie! groeten

  • 21 Oktober 2010 - 13:17

    Yvonne:

    Ha ha, daar is ze weer, het gaat gewoon door, prachtig! Het lijkt wel of jij waar je net bent aangekomen meer ingeburgerd bent dan ik ergens waar ik al bijna 10 jaar woon!;-)

    Ik zie nu al uit naar je volgende verhaal!

    XX.

  • 21 Oktober 2010 - 14:53

    Paulien:

    Hoi lieverd!! Wat leuk om te lezen hahaha, jouw foto's zijn echt loser met je hmmmm. Zitte ook wel mooie tussen hoor! Met de kuikentjes:( Sielug! Maarre je voelt je dus echt al een senorita.. Heee lief ik mail je vanavond, ga nu lekker uiteten met paps mams en broer voor zn afstuderen, leukk! Kusss

  • 21 Oktober 2010 - 18:15

    Linda:

    Ha lief collega'tje,
    Leuk om je verhalen weer te lezen, nu ga ik ze zeker allemaal bijhouden!!
    Heeeeel veel plezier!!
    XXX

  • 21 Oktober 2010 - 18:26

    Mama:

    wat een gekrioel daar op die markt!
    mooie omgeving ook!
    En nu op naar de bruisende stad voor wat leven in de brouwerij.

  • 22 Oktober 2010 - 13:10

    Lindsay Liska:

    ja daar zijn we weer!!!!! Joepie weer lekker verhalen lezen en wegdromen achter mn laptop, terwijl mijn dochter me onder spuugd met mn kostbare borstvoeding, haha. Geniet ervan schat!!

  • 22 Oktober 2010 - 13:49

    Jac En Lianne:

    Hallee Janneke,

    Ja hoor, daar gaat ze weer. In het begin miste je natuurlijk nog je luxe hotel en restaurant aan de Oranjestraat he?

    Nou meid lekker heftig aan de Spaanse taal dan komt het wel weer goed. Enne... is spierst nou echt nederlandse taal??
    We zoeken het eens op!!

    We volgen je, liefs

    Jac en Lianne


  • 22 Oktober 2010 - 16:36

    Frank:

    ik ben voor "hond in de lucht" :D

  • 22 Oktober 2010 - 17:36

    Opa En Oma H:

    lieve Janneke
    wij zijn nu bij jullie mam en we hebben de site gelezen en de foto's bekeken. We zien wel dat jij het daar wel zult stellen.
    groetjes van opa en oma hendrickx

  • 28 Oktober 2010 - 14:55

    Dick:

    het ziet er echt tof uit,
    geniet ervan en laat maar snel weer mooie verhalen horen.

    divertirse y disfrutar de ella

  • 30 Oktober 2010 - 09:54

    Wencke:

    Ola collega!

    geen idee waar je je nu bevind maar leuk om je verhaaltjes te lezen, ga ze allemaal lezen..bye! X Wencke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Tik Tak Time's up

21 Maart 2011

Sweaty Thieves and Groovy Grannies

28 Februari 2011

Van Waterval naar Carnaval!

05 Februari 2011

The Good Cold TImes

22 Januari 2011

Time flies when you're having wine
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 147443

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: