Zo... heh heh.. - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Zo... heh heh.. - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Zo... heh heh..

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

30 Januari 2007 | Egypte, Caïro

zucht.. eindelijk is het zover..

Zo verdrietig als ik was tijdens het afscheid, zo blij was ik toen het vliegtuig opsteeg (en ook weer landde).
Bij aankomst werden we meteen aangesproken door een vent van de zogenaamde "toerist huppeldeflup" (zowat iedereen zegt daar bij te horen). hij onze koffers sjouwen en taxi gebeld... staan daar Vivian en Lindsay (klasgenoten) ons op te wachten! Super leuk, midden in de nacht. Die man liet natuurlijk meteen onze koffers vallen.. logisch, geen geld meer te verdienen uit onze zakken..

Viv en Lins kennen de taxi chauffeur dus die bracht ons netjes naar ons Hotel. Daar lag iedereen in diepe slaap dus inchecken bleek ingewikkelder dan de taxirit regelen.
Toch maar zo'n mannetje wakker getikt.. kamer 514.. en ik verwachtte een half bed met een stinkend oud deken, een raam zonder gordijnen, geen spiegel, een vieze wc zonder doorspoel-functie, geen licht, geen ruimte om je kont te keren.. .. Zou leuk zijn als ik nu zei: "en dat was ook zo" Maar het viel reuze mee.. Behalve dan het hoofdkussen van baksteen-achtig materiaal.

Lekker geslapen, wordt ik wakker met een dik oog! Vraag me niet hoe of wat maar ik kijk nu dus een beetje scheel naar m'n toetsenbord want m'n linkerwang zit in de weg..

Wij de straat op met 4 missies.. 1: een bureau waar ik m'n euro's kon wisselen 2: een telefoon winkel om een egyptisch nummer aan te schaffen 3: een internetcafe en missie 4: verdwalen :)

Allemaal al gelukt behalve de laatste.. blijkbaar heb ik een ontzettend scherp orrientatie gevoel..

Het verhaal lijkt me wel weer lang genoeg want ik wil weer naar buiten.. Ik moet en zal verdwalen op mijn eerste dag in Cairo!

voor de mensen die ik beloofd heb m'n nieuwe egyptishe nummer te smsen.. Ik heb nog geen credits want de kerel van de Mobile Shop wilde me 40 pond laten betalen voor 3 pond aan beltegoed. Het afdingen gaat me nog niet zo goed af.. haha..

To be continued..

Kusjes Jannes

  • 30 Januari 2007 - 14:13

    Mama:

    wat fijn om zo snel al een bericht te lezen. Super dat de meiden jullie op stonden te wachten! Voel je je meteen welkom. doei, kusjes

  • 30 Januari 2007 - 15:16

    ViVo:

    Ey Chica vamme.. Fijn wat van je te horen! Jammer dat je nog niet verdwaald bent :-( Maar dat lukt vast nog wel.. hihihi... Luv u, Mwah

  • 30 Januari 2007 - 15:17

    Elaine:

    Hey Janneke! Wat leuk voor je dat je avontuur al is begonnen... Ik mag nog ff 2 weekjes wachten. Als ik je verhaal lees krijg ik toch langzaam de kriebels :) Hou je goed daaro en ben benieuwd naar je verdere verhalen. Heb nu ook een site: elaineinasia.waarbenjij.nu
    veel liefs

  • 30 Januari 2007 - 16:01

    Bjorn:

    ik ben blij te horen dat je op de eerste dag geen tegenslagen hebt gehad meisie :) have fun in the sun

    ps hier is het 34 graden in de schaduw ..groetjes uit de costa del tillie

  • 30 Januari 2007 - 18:26

    Fa:

    Hey janneke, wat een verhalen allemaal zeg, errugg leuk! veel plezier nog doeiii

  • 31 Januari 2007 - 00:13

    Julienne:

    Heeyyy :)

    Ik lees dat het allemaal goed gaat daar tot nu toe. Wel heel erg leuk ook dat Lindsay en Vivian jullie af kwamen halen! Ah, ik ben wel blij dat wij kamers krijgen in Japan, want krijg van alle verhalen steeds minder vertrouwen in hotels :) Heb je trouwens nog succes gehad met je verdwaaltocht? Veel plezier in ieder geval!

    Groetjes!

  • 31 Januari 2007 - 13:46

    Nadine:

    Schat geweldig dat het allemaal zo goed is gegaan. Wat leuk om zo te lezen dat je het daar goed bevallen is. Had je mijn smsje nog gehad? Een uur voordat je opsteeg toch!

    Ik zie het allemaal ook zo goed voor me, dat je daar zo aankomt enzo, geweldig lijkt me dat. Geniet van het warme weer, koop veel slippers van 10 cent en blijf je verhaaltjes vertellen.

    Ik moet je ook nog zo veel vertellen, maar deze week komt mijn internet thuis, dus dan ga je het meemaken!

    Kusje!

  • 31 Januari 2007 - 13:58

    Amyy..:

    heejj janneke,,
    fijn om te horen dat het goed gaat daar,, ik zal wel regelmatig op je site kijken om op de hoogte te blijven!!
    nog heel veel plezier
    en groetjes van ons,,
    johan, jolanda, amy en karlijn van opstal..

  • 31 Januari 2007 - 14:51

    Mooowtjuh!!!:

    Moppie!!! hi honnepon!! echt superlief dat je nog even belde voordat je opsteeg... ik krijg helemaal kriebels in mijn buik. Samen met mijn mams hier thuis hebben we om 21.00 uur in de lucht gekeken. Een beetje late reactie van mij, maar ben ziek BAH!! dus vandaar gister maar niet achter de computer gekropen maar lekker op de bank gebleven om te plakken.. hihi

    Ik hoop natuurlijk dat je bent verdwaald! Maar nog meer hoop ik dat je de weg weer terug hebt kunnen vinden.. Liefie have fun met al je missies!!! tot snel! Kussie voor jou van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 147475

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: