Alexandrie - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Alexandrie - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Alexandrie

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

14 Mei 2007 | Egypte, Caïro

Afgelopen weekend ben ik met Lindsay en Mohammed (de huisbaas) in Alexandrie geweest, een hele mooie grote stad langs de kust in het noorden van Egypte. We zijn maar 1 nacht en 1 dag geweest dus we hebben niet super veel gedaan en gezien maar wel de (blijkbaar) wereld beroemde bibliotheek, super duper groot. En we hebben een stukje speedboot gevaren!!! De zee was heel wild die dag dus dat was ontzettend gaaf!
Verder niet zoveel, een beetje langs de kust gewandeld en hier en daar want gegeten en gedronken. Maar vooral veel frisse lucht opgesnuift want sjonge jongens, wat een verschil met Cairo!

Vorige week hebben Lindsay en ik als figuranten mee gespeeld in een film, dat was lache! De Scene speelde zich af in het jaar 1948 dus we moesten ook echte jurken uit die tijd aan en onze haren super chic! Hoe gaat dat in z'n werk? Traaaaaaagggggg..
We komen daar aan.. Voordat we eindelijk allebei in een jurk gehijst zijn is het een dik uur verder. Nog eens 3 uur later zijn we pas helemaal opgemaakt en onze haren gedaan. Dan moet je nog even 2 uur wachten.. En dan, ja, dan uiteindelijk (om 11 uur savonds) ga je de set op...
Nu wordt het spannend! Nee dus. Haha.. Het was een scene van anderhalve minuut, en daar hebben we uiteindelijk 5 uur over gedaan. En dan overdrijf ik niet eens! Hahaha.. We waren pas om 7 uur smorgens weer thuis! Maar het was wel een hele leuke ervaring! Zo zie je alle 'glimmer en glatter' eens van achter de schermen.. Er zijn foto's van m'n prachtige outfit maar die heeft Lindsay ergens.. komen binnenkort wel op de site.

Ook is Lindsay nog jarig geweest, een goed excuus voor een onvoorstelbaar belachelijk grote smul taart! :D Daar houdt Janneke wel van.. En nu aftellen voor mijn verjaardag!! woehoew!

Ohja en we hebben een super relaxed zwembad gevonden waar we af en toe in kunnen afkoelen. Dat is nu wel hard nodig want de temperatuur begint behoorlijk te stijgen hierzo..

Komend weekend staan Luxor en Aswan wel zeker op de planning. Wordt ook weer een hele belevenis waarschijnlijk!

Tot snel!
Kusjes!

Ps: Meer foto's volgen nog!

• 14 Mei 2007 - 14:27

Papa:

Ja hoor, weer als eerste!!!!
    Gaaf, zo'n reis naar Alexandrie en dan nog optreden als filmster. Wanneer komt die film uit?
    Denk dat ik weer maar eens een vakantie ga aanvragen om nog eens terug naar Cairo te kunnen.

Tot gauw.
    Liefs, Papa

• 14 Mei 2007 - 18:07

Nadine:

Wat gaaf die film haha, je wordt nog beroemd daar! Je haar ziet er wel gaaf uit zo zeg!
    Wanneer ben je trouwens jarig chick? Moet wel op de hoogte zijn dan natuurlijk. We bellen snel weer een keertje.
    KUS

• 14 Mei 2007 - 19:51

MeL:

ik wil in die bibliotheek wonen!!!!!!!

• 15 Mei 2007 - 07:23

Mama:

super relaxed zwembad zeg. Niet verkeerd om daarin lekker af te koelen

• 16 Mei 2007 - 08:53

Fabs:

He superstar hihi
    Wat zie je er prachtig uit met je haar!

Dikke kus

• 17 Mei 2007 - 15:50

Jac En Lianne:

héé ster!!!
    en nu??? sterallures????
    Leuk lijkt me om zo mee te doen met een film.
    Prachtig die kapsels.

Geniet ervan!!!
    Groetjes van ons allen.

• 19 Mei 2007 - 10:54

DWD:

Succes met de laatste weken in Cairo en met je opleiding in Maastricht. Ik vond het leuk je gesproken te hebben hier in Cairo. Misschien tot ziens in Nederland,

groetjes Dani'el