Jawel jawel!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu Jawel jawel!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van janneke opstal - WaarBenJij.nu

Jawel jawel!!

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg janneke

03 Februari 2007 | Egypte, Caïro

Ken je dat, je bent ergens naar op zoek en in de aller eerste winkel vind je precies wat je zoekt.. maar je gaat toch nog even verder kijken of ze ergens anders wat beters of goedkopers hebben.. En uiteindelijk ga je toch nog terug naar de eerste winkel..

Juist.. De aller eerste dag in Cairo ben ik naar het gebouw gelopen waar Vivian 4 jaar geleden woonde, 5 minuten lopen van school. Meteen gevraagd of hij nog kamers had en jawel, op de 6e verdieping.
Nou.. ik kwam binnen en mn onderkaak viel zowat op de grond... ZO mooi, zo schoon, zooooo te gek! Bleek het hele gebouw net gerenoveerd te zijn. Compleet nieuwe badkamer, keuken, meubels.. de hele mikmak. Het stof van de verbouwing zat nog op de muren, het rook er nog naar verf.. En een super groot balkon.
2000 Egyptische Lire.. omgerekend is dat ongeveer 270 euro.. (7.3 Lire = 1 euro)
En mij was verteld dat een appartement voor 1 persoon niet meer dan 1500 mocht kosten (iets meer dan 200 euro).
sja.. sja.. twijfel.. veel geld.. "Ik kijk nog even verder"

Dus 4 dagen lang heel cairo afgestruimeld.. Maar alle appartementen waren ofwel vervallen, of te duur, of in een slechte buurt, of veel te ver van school, of te smerig voor woorden, of gesjoemel met contracten en extra kosten voor vanalles en nog wat..

En na vier dagen uit een koffer geleefd te hebben begon ik eens na te denken en te rekenen.. als ik voor die paar tientjes per maand extra, precies heb wat ik zoek, wat doe ik dan nog moeilijk? dus ik ging kijken of het appartement nog vrij was.. en jawel :)
Gesprek met de huisbaas.. onderhandelen over de prijs.. etc. etc. lukte niet echt zoals ik had gehoopt.. Toch maar contract tekenen voor 2000. En terwijl hij mijn gegevens opschrijft vroeg ik hem of hij Vivian nog kende van 4 jaar geleden.. ....
..
Hij kijkt me aan.. en hij krijgt een brede smile op z'n gezicht, zeg ik je.. hij laat z'n pen vallen, verscheurd het contract, pakt een nieuwe en schrijft 1800 op het nieuwe blaadje.. zonder extra kosten.. en wat ik ook nodig heb, wordt allemaal meteen geregeld.. "WAAUWWW VIVIAAAN! Is she coming to egypt????" hij sprong bijna een gat in de lucht.. "Vivian's friends are my friends" zei hij. echt grappig.. En om te vieren nam hij ons (Linds, Viv, Lydia en ik) mee uit eten voor pizza!
haha.. Super te gek.. en niet zomaar pizza.. hij neemt ons mee naar een winkelcentrum.. GROOOOOOOT.. we hebben urenlang met verbaasde ogen rondgelopen. Was erg gezellig, dus daarna ook nog naar de film.. ontzettend leuk allemaal.

Dussss.. vannacht heb ik voor het eerst in m'n mooie nieuwe schone bedje geslapen. Vanmorgen voor het eerst weer met warm water gedouched.. heeeerlijk.

Ik heb een filmpje gemaakt van het appartementje die ik eigenlijk op de site wilde zetten voor jullie maar ik heb m'n kabeltje nu niet bij me. Dus dat wordt vanavond of morgen pas.

Eigenlijk heb ik nog duizenden verhalen, want hier gebeurd zoveel.. we zijn ook al gaan stappen eergister, ook super leuk.. sjonge jonge wat een stad.. ongelooflijk!

Ik moet nu weer snel rennen want ik had een half uur geleden eigenlijk al met een vriendin afgesproken..
PS; Op de site van Lydia staan al wat foto's, mijne komen nog -> Lydia.waarbenjij.nu


Tot snel!

Kus Jannes

  • 03 Februari 2007 - 21:26

    Mama:

    o janneke, wat fijn dat je al zo snel zo'n fijne kamer hebt gevonden Goede vrienden zijn heel wat waard zie je wel.

  • 04 Februari 2007 - 10:12

    Oma:

    we hebben jouw pagina kunnen vinden en ook gelezen. veel groetjes

  • 04 Februari 2007 - 13:08

    Frank:

    Jannes regelt het wel. mooi hè. Ik ben blij voor je dat het allemaal op rolletjes loopt. Krijgt heel veel groeten van Josien en buurman en Lee en zo :)Ben vandeweek op google maps gaan zoeken in caïro. Als je me eens sms-t welke straat je zit kan ik je opsnorren en me vast oriënteren, haha. Kan ik alvast kijken of er een bietje fatsoenlijke kroeg in de buurt ligt ;) Ik zie je snel, X

  • 04 Februari 2007 - 17:49

    Nadine:

    Zo zie je maar waar connecties allemaal goed voor zijn. Super dat je nu inderdaad hebt wat je graag wilt! Geniet!
    X

  • 08 Februari 2007 - 10:24

    Moana:

    Wow te gek!! zitten jullie daar met z'n viertjes? Of heb je het app. voor jezelf? Het klinkt iig als muziek in mijn oren hihi... laf joe (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2007

Het aftellen begint..!

29 Mei 2007

Twee pistolen en een trommel en een fluit!

20 Mei 2007

Aswan & Luxor

14 Mei 2007

Alexandrie

01 Mei 2007

Rookworst en stroopwafels!
janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 147353

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2010 - 13 April 2011

Zuid Amerika

09 December 2008 - 17 November 2009

around the world

29 Januari 2007 - 20 Juni 2007

Egypte

Landen bezocht: